CSAT nabízí těžkou údržbu 737 MAX, prvním zákazníkem je polský LOT

21.04.2021 - Česká republika



Společnost Czech Airlines Technics (CSAT) začala nově zákazníkům poskytovat také servis letadel Boeing 737 MAX. Díky novému oprávnění, které získala od Úřadu pro civilní letectví ČR, rozšiřuje nabídku divize těžké údržby. Prvním zákazníkem se v polovině tohoto měsíce stala letecká společnost LOT Polish Airlines.

Boeing 737 MAX 8 polského LOTu před hangárem F na pražském ruzyňském letišti (foto: CSAT)

„Letadla typu Boeing 737 MAX zařazují do svých flotil letecké společnosti po celém světě, proto jsme se rozhodli, že nyní je správný čas rozšířit naše služby také o tento typ. Nabídneme tak zákazníkům servis i pro jejich postupný návrat do provozu,“ uvedl Pavel Haleš, předseda představenstva Czech Airlines Technics. Rozšíření portfolia služeb těžké údržby navíc umožňuje CSAT navázat dlouhodobou spolupráci nejen s leteckou společností LOT, ale i s dalšími zákazníky z řad dopravců i leasingových společností.

Pro polského zákazníka provádí mechanici CSAT revizi Boeingu 737 MAX 8 registrace SP-LVB. Jedná se o historicky první revizi tohoto typu letadla v pražském hangáru F. Letoun přiletěl do Prahy minulý týden z polského Lublinu, kde LOT odstavil své stroje 737 MAX.

(foto: CSAT)

Jakékoli práce v divizi těžké údržby jsou i součástí balíčku služeb, které Czech Airlines Technics nabízí zájemcům o dlouhodobé parkování letadel. „Jelikož je po parkování letadel na trhu velká poptávka, zprostředkujeme v následujících týdnech pro významné leasingové společnosti parkování dalších šesti letadel typu Boeing 737-8 MAX na Letišti Václava Havla Praha. Díky rozšíření oprávnění pro těžkou údržbu i pro tento typ, zajistíme vlastníkům letadel zároveň i hangárovou údržbou a připravíme stroje na uvedení do letového provozu, jakmile získají nového provozovatele,“ dodal Pavel Haleš.

Czech Airlines Technics v loňském roce realizovat a úspěšně dokončit více než 70 revizí těžké údržby na letadlech typu Boeing 737, Airbus A320 Family či ATR. Mezi nejvýznamnější zákazníky letecké společnosti Finnair, Transavia Airlines, ČSA, Smartwings a NEOS. V roce 2020 tým mechaniků pracoval na projektech i pro nové zákazníky, například pro letecké společnosti Jet2.com a Austrian Airlines.

(foto: CSAT)

Témata