Novinky u společnosti Alitalia

14.04.2009 - Evropa



Společnost Alitalia se v současnosti připravuje na zostřenou konkurenci na své vlajkové trati Řím – Miláno ze strany vyokorychlostní železnice. Společnost nedávno představila řadu opatření, která by měla snížit cestovní čas z centra Říma do středu Milána na tři hodiny a dvacet minut. Mezi tato opatření mimo jiné patří dedikované odbavovací přepážky na letištích Řím/Fiuminicino a Miláno/Linate s rezervační kanceláří v těsné blízkosti, dedikované bezpečnostní přepážky na Fiumicinu určené pouze pro pasažéry směřující na Linate a vyšší využívání kontaktních východů k letadlům. Společnost také optimalizovala letový řád a v letní sezóně 2009 mohou cestující využít 44 letů denně.

V rámci letního letového řádu bude Alitalia létat do 74 destinací, z nichž 25 se nalézá v Itálii. V síti zůstane 13 mezikontinentálních cílů. Miláno zůstává pro aerolinie i přes nedávné zrušení hubu na letišti Miláno/Malpensa velmi důležitým trhem, který Alitalia obsluhuje 939 lety týdně. Z toho pouze 280 letů však směřuje do zahraničí. Na konci března Alitalia zavedla nová spojení z Milána/Linate do Paříže/Orly, Bukurešti a Varšavy. V provozu jsou také sezónní linky na ostrovy Lampedusa a Pantelleria. Novou linkou společnost také spojí milánské letiště Malpensa s Petrohradem. Navýšena bude frekvence letů na domácích tratích do měst Alghero, Brindisi, Cagliari, Catania a Lamezia Terme.

Alitalia společně se Air One plánují pokračovat v obnově leteckého parku. Kostru budoucí flotily budou tvořit letouny Airbus 320. Na konci letošního roku by jich mělo být v provozu již 40, v roce 2013 se jejich počet ustálí na čísle 90. Společnosti se tak uleví především v rámci spotřeby leteckého paliva. Nová letadla disponují o 30 procen nižší spotřebou než dosud provozovaná letadla Boeing MD-80. Vzhledem k převzetí 14 strojů Airbus 330 dojde také během násedujících tří let k omlazení flotily dálkových letounů.

Témata