Virgin Atlantic objednal A3XX

18.12.2000 - Evropa



Britská letecká společnost Virgin Atlantic 15. prosince oznámila uzavření smlouvy za více než 3,8 miliard dolarů se společností Airbus Industrie na zakoupení šesti letounů A3XX a na opci na dalších šest kusů. Letouny budou dodávány postupně od roku 2006.


John Leahy, víceprezident Airbus Industrie a Richard Branson, šéf Virgin Atlantic po uzavření smlouvy (foto: Airbus Industrie)

Richard Branson, předseda společnosti Virgin Atlantic řekl: "Naší strategií je udržet významný růst, jaký jsme zaznamenali v poslední době. Nové letouny budou přitom hrát významnou úlohu a pomohou nám rozšířit stávající služby a zahájit provoz do nových destinací. Jsem velmi šťastný, že tyto letouny přinesou naší společnosti nové příležitosti. Naše reputace je založena na inovativním přístupu a A3XX jsou příležitostí umožnit cestujícím prožít zcela nové zkušenosti s létáním.  V současnosti máme několik nápadů co se týká nových služeb a produktů. Konečné rozhodnutí o tom, které z nápadů se zrealizují padne do jednoho až dvou let. Avšak mezi zvažovanými možnostmi jsou také:

  • Odpočinkové místnosti pro cestující z ekonomických tříd, které by zahrnovaly tělocvičny, bary a prostory pro hry. To by mělo umožnit cestujícím strávit více času mimo jejich místa.
  • Více místa mezi sedadly.
  • Hrací koutky pro děti.
  • Soukromé kabiny pro cestující v business třidě.
  • Zasedací místnosti a vybavení pro videokonference.
  • Duty free obchody a obchody s jídlem.
  • Sprchy a oddělené toalety pro muže a ženy.
  • Salony krásy, nabízející své služby během letu.

Předpokládám, že z počátku budou tito nebeští obři létat především do USA a na Dálný východ," říká Richard Branson, "ale s rostoucí poptávkou našich pasažérů lze očekávat, že tyto krásné letouny uvidíme postupně po celém světě."

Objednávka Virgin Atlantic je dalším významným úspěchem Airbus Industrie. Konsorcium očekává, že další objednávky obdrží v brzké době od7nbsp`společností Lufthansa, FedEx a Atlas Air. O výrobě letadel A3XX s7nbsp`konečnou platností rozhodla objednávka australského národního přepravce Qantas, který koncem listopadu objednal 12 kusů tohoto typu. To, že se Qantas rozhodl pro A3XX, hodnotí odborníci jako významný neúspěch Boeingu a jeho projektu prodlouženého Jumba 747X. Boeing pro tento letoun, jehož vývojové náklady mají být mnohem nižší než u A3XX, nezískal zatím žádnou objednávku.

Tomáš Hampl


Štítky: