Lufthansa Group upravila pravidla pro náhradu u zrušených letů

29.03.2020 - Evropa



Jak jsme informovali Lufthansa nejprve v tichosti deaktivovala tlačítko možnosti vrácení peněz za zrušený let v příslušné knihovací třídě a žádala pasažéry, aby se obraceli s těmito žádostmi na její call centrum. V průběhu tohoto týdne však Lufthansa Group otočila o 180 stupňů a vydala jasná pravidla platná pro všechny takto postižené cestující. Tato pravidla platí pro lety společností Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines and Air Dolomiti:

  1. Pokud zákazník potřebuje v nejbližší době letět, a jeho let dosud nebyl zrušen, měl by pravidelně kontrolovat jeho status na stránkách Lufthansy. Situace se může měnit každým dnem.
  2. Lufthansa vyzývá, aby se na její přetížené call centrum obraceli jen cestující, kteří chtějí v následujících 72 hodinách letět jedním z mála ještě nezrušených spojů.
  3. Pokud má zákazník letenku na spoj, který byl zrušen, nemusí ihned podniknout žádný krok. Zrušenou letenku bude možné využít jako voucher na novou letenku. Datum nového letu není nyní nutné znát. Je však nutné se rozmyslet do 31. srpna 2020 a zrušenou letenku použít jako protihodnotu na novou letenku. Nová letenka by neměla mít pozdější datum odletu než 30. dubna 2021. Nová letenka může být do libovolné destinace, není nutné mít destinaci stejnou jako na letence původní. Navíc pokud cestující využije zrušený let jako protihodnotu na letenku s datem odletu do konce roku 2020, obdrží dodatečnou slevu na nový let v hodnotě 50 eur.

Odstavování letadel společnosti Lufthansa na mezinárodním letišti ve Frankfurtu (foto: Lufthansa)

Toto opatření se vztahuje jen na lety rezervované před 19. dubnem 2020 s datem odletu do 30. dubna 2020. Lufthansa žádá cestující, aby pro booking nové letenky s protihodnotou zrušené letenky nyní nekontaktovali přetížené call centrum a s telefonátem počkali na pozdější dny. Změnu rezervace pro zrušené lety v příštích dnech na nový termín je rovněž možno provést online.

Kromě těchto změn zavedla Lufthansa i nová pravidla, která by měla pomoci v boji proti šíření koronaviru. Z důvodu požadavku dodržování požadavku na sociální distanci neobsazuje Lufthansa od 27. března prostřední sedadlo i ve třídách economy a premium economy. Ze stejného důvodu objednává Lufthansa Group pro případy boardování busem na letištích v Německu dvojnásobek autobusů, než je jindy obvyklé.

Témata