Konec Germanwings a výrazné zmenšení flotily Lufthansy

08.04.2020 - Evropa



Vedení německé Lufthansy neočekává v blízké době rychlé zotavení trhu s leteckou dopravou. Podle nynějšího odhadu šéfa koncernu Carstena Spohra potrvá ještě mnoho měsíců, než budou současná omezení cestování jednotlivými státy odbourána. Roky pak potrvá, než se poptávka po letecké dopravě dostane na úroveň před pandemií. Vedení Lufthansy se rozhodlo promítnout tato svá očekávání do konkrétních kroků. Nová Lufthansa Group má být menší a štíhlejší. Lufthansa Group počítá s tím, že více než 40 procent ze současných 763 letadel nebude v době po koronaviru dlouho potřeba. Současně to znamená konec Germanwings, jejíž začlenění do Eurowings má být urychleno.

(foto: Lufthansa)

Zmenšení flotily Lufthansa Group má být provedeno v několika krocích. Flotila samotné Lufthansy se zmenší o šest dálkových strojů Airbus A380 stejně jako o sedm strojů Airbus A340-600 a pět Boeingů 747-400. Lufthansa dále vyřadí jedenáct Airbusů A320. Dceřiná značka Lufthansa CityLine vyřadí tři letadla A340-300. Eurowings by se měl zmenšit o deset strojů Airbus A320. Dálkové lety provozované Eurowings mají přejít pod správu Lufthansy a rovněž i u nich se očekává redukce. Ke zmenšení flotily Lufthansa Group má rovněž přispět vypovězení wet-lease smluv o nájmu letadel i s posádkami. V současné době takto mimo jiné létá pro Eurowings patnáct letadel Dash 8 provozovaných společností German Airways. Ta zatím avizovanou jednostrannou výpověď neobdržela.

Údaje o odhadovaném zániku pracovních míst Lufthansa Group, které souvisí s touto plánovanou masivní redukcí flotily dosud nebyly zveřejněny. Dvě třetiny z celkových 135 000 zaměstnanců skupiny fungují již nyní v režimu kurzarbeit. Současně Lufthansa Group vyjednává s vládami v Berlíně, Bernu, Bruselu a ve Vídni o možnosti státní pomoci.

Témata