Nový Boeing 737-700 SkyEurope poprvé v Praze

23.03.2006 - Česká republika



SkyEurope Airlines, jež v polovině únoru oznámily vytvoření své páté základny v Praze, včera dopoledne poprvé představily na ruzyňském letišti svůj zbrusu nový Boeing 737-700 v nových barvách společnosti. Stroj je první z 32 objednaných B737-700, který společnost převzala. Nese registraci OM-NGA a koncem minulého týdne byl v Bratislavě slavnostně pokřtěn za přítomnosti prezidenta Slovenska Ivana Gašparoviče a zařazen do běžného provozu.

Boeing 737-700 SkyEurope Airlines
Boeing 737-700 společnosti SkyEurope se představil na ruzyňském letišti (foto: autor)

Součástí představení Boeingu 737-700 a společnosti SkyEurope Airlines v Praze byl i vyhlídkový let nad zajímavými místy středních Čech jako Říp, zámek Konopiště či hrady Karlštejn a Křivoklát. Pozvaní hosté se tak mohli blíže seznámit i s interiérem nového letounu. Stroj je vybaven elegantními koženými sedadly v tmavě modré barvě v kombinaci se sytou červenou, tedy v barvách SkyEurope. Kapacita letadla je 149 míst, což je typická konfigurace B737-700 při uspořádání v jedné třídě. V Praze budou mít svou základnu první dva letouny B737-700 SkyEurope, přičemž druhý stroj tohoto typu má být dodán výrobcem v dubnu.

Interiér B737-700 SkyEurope Airlines
Boeing 737-700 SkyEurope je vybaven 149 koženými sedadly v barvách společnosti (foto: SkyEurope Airlines)

Jak již bylo dříve oznámeno SkyEurope Airlines budou od 10. dubna 2006 létat na linkách z Prahy do Amsterdamu (denně), Barcelony (4x týdně), Milána/Orio Al Serio (denně), Neapole (2x týdně), Nice (3x týdně), Paříže/Orly (2x denně) a Říma/Fiumicino (denně). Společnost včera uvedla, že již prodala více než 40 000 letenek na linkách z/do Prahy. Nové linky propaguje v českých tištěných a elektronických médiích rozsáhlá reklamní kampaň. SkyEurope včera uvedly, že další destinace z Prahy "budou brzy oznámeny". Elena Konopková, tisková mluvčí SkyEurope Airlines, na dotaz Airways.cz nechtěla zatím blíže specikovat, které další destinace bude společnost z Prahy létat, stejně tak upřesnit termín, kdy dojde k oznámení nových cílů. Každopádně další destinace létané z Prahy by se měly objevit ještě letos v průběhu platnosti letního letového řádu. Strategií SkyEurope je podle Christiana Mandla operovat jednotlivé cíle z více základen, touto synergií společnost dosahuje úspor v nákladech. Podle ČTK by další linky mohly směřovat na východ do nových členských zemí Evropské unie.

Alain Skowronek, Hana Černochová a Christian Mandl
Alain Skowronek, předseda představenstva SkyEurope Airlines, Hana Černochová, generální ředitelka Letiště Praha a Christian Mandl, generální ředitel SkyEurope Airlines (foto: autor)

Oznámení o vytvoření základny na ruzyňském letišti a zahájení prodeje letenek na linky z Prahy vedlo k zajímavému vývoji na místním trhu. SkyEurope začal totiž nabízet jednosměrné letenky od 290 Kč, přičemž k ceně letenek přičítá pouze letištní poplatky, palivový příplatek a další dodatečné poplatky společnost nedávno zrušila. Nejlevnější možné ceny zpátečních letenek (při ceně jednosměrné letenky za 290 Kč) tak vychází například u Barcelony na přibližně 1200 Kč, u Neapole na 1350 Kč, u Paříže/Orly na 1680 Kč a u Říma na 1380 Kč. Za podobné ceny mohl dosud český cestující létat z Prahy pouze s některými britskými nízkonákladovými aeroliniemi. Na nástup SkyEurope krátce po oznámení o vytvoření základny SkyEurope reagoval domácí konkurent Smart Wings snížením jednosměrné letenky do vybraných destinací na 190 Kč. Daleko významnějším krokem však bylo zrušení palivového příplatku koncem minulého týdne, čímž se ceny letenek Smart Wings včetně všech poplatků dostaly na srovnatelnou úrověň se SkyEurope. Takové ceny jsou již atraktivní i pro cestující, kteří dosud při cestách do zahraničí využívají jiných druhů dopravy. Letecká doprava se tak ještě více zpřístupňuje jako rychlý a pohodlný způsob cestování a cenově dostupná alternativa k cestování vlakem, autobusem nebo autem.

Síť linek SkyEurope Airlines
Mapa linek SkyEurope Airlines (grafika: SkyEurope Airlines)

Tomáš Hampl


Štítky: