Lufthansa odstavila též i druhý nově dodaný Airbus A350

16.01.2024 06:00 - Evropa



Problémy dodavatele sedaček přinutily Lufthansu umístit v pořadí již druhé zbrusu nové letadlo A350-900 s do španělského Teruelu, kde německá letecká společnost během pandemie ve velkém dlouhodobě odstavila svá nepoužívaná letadla. Letadlo s registrací D-AIXS přeletělo z Toulouse do Teruelu již v pátek odpoledne. Lufthansa totiž plánuje do nových dálkových letadel zabudovat nový interiér Allegris. Dodavatelé sedaček, společnosti Collins, Pearson Lloyd, Priestman Goode, Recaro, Stelia, Thompson a Zim Aircraft Seating však mají problém s dodávkami.

Prvním letadlem, do kterého má být tento nový interiér Allegris instalován, je již v Teruelu odstavené. Jedná se též o Airbus A350-900 avšak s registrací D-AIXR. O této události jsme informovali v polovině prosince zde. Odstavení dvou zbrusu nových letadel v ceníkové hodnotě 317 miliónů dolarů za každé kvůli problémům s dodavateli interiéru svědčí o míře frustrace, která s projektem Allegris aktuálně v Lufthanse panuje. A přitom se jednalo na první pohled o zcela logicky vypadající projekt. Lufthansa totiž provozuje letadel A350-900 již jednadvacet. Sedmnáct z nich Lufthansa vlastní. Ta mají konfiguraci 48 sedadel v obchodní třídě, 21 v Premium Economy a 224 ekonomické třídy. Chybí v nich zcela první třída a přitom letadla A350 mají nahrazovat letadla A340, která první třídu mají. Přitom Lufthansa má data o tom, že na dálkových linkách je velká poptávka ze strany zákazníků po létání ve vyšších, pro Lufthansu ziskovějších, cestovních třídách.

Až bude do obou nových letadel A350-900 instalován nový interiér, budou mít na palubě 4 místa první třídy, 38 obchodní, 24 Premium economy a 201 sedadel ekonomické třídy. Podle aktuálních plánů se tak má stát v dubnu až červnu tohoto roku. Nejprve bude nový interiér vestavěn do letadla D-AIXR. Do té doby si Lufthansa musí vystačit se čtyřmi pronajatými letadly A350 v konfiguraci 30 sedadel obchodní třídy, 26 Premium economy a 262 ekonomické třídy, která dříve v této konfiguraci létala pro Philippine Airlines. Dalších 32 letadel A350-900 má Lufthansa v objednávkách. Z toho letos má převzít dalších sedm letadel A350-900. Kromě těchto letadel má Lufthansa objednáno též i 10 letadel A350-1000. O konečném umístění všech objednaných letadel v rámci koncernu Lufthansa Group však ještě není úplně rozhodnuto.

Kromě letadel A350 přijde nový interiér Allegris též i do objednaných letadel Boeing 787. U nich má Lufthansa štěstí v neštěstí, neboť Boeing je s jejich dodávkami v prodlení a proto je Lufthansa nemusela hned po dodání odstavit. Podobně jako právě oba dodané Airbusy A350-900.

Airbus A350-900 společnosti Lufthansa s registrací D-AIXL na letišti v Mnichově, září 2019 (autor: Vuxi, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata