KLM rozšiřuje nabídku letních evropských destinací, ale i zimních dálkových cílů

28.05.2021 - Evropa



Letecká společnost KLM oznámila plán otevřít v zimní sezóně 2020/21 šest nových dálkových destinací. Jedná se převážně o turisticky atraktivní dovolenkové cíle. Jsou to Bridgetown (Barbados), Cancún (Mexiko), Mombasa (Keňa), Orlando (USA, Florida), Port of Spain (Trinidad a Tobago) a Phuket (Thajsko).

Holanďané plánují létat do Phuketu čtyřikrát týdně Boeingem 777-300, do Port of Spain a Bridgetownu zamíří třikrát týdně Airbus A330. Do Orlanda pak má létat Boeing 787-9 celkem čtyřikrát týdně. Stejný typ je plánován dvakrát týdně do Mombasy a třikrát týdně do Cancúnu.

Letadla společnosti KLM na základně v Amsterdamu, říjen 2011 (foto: calflier001, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-2.0)

Minulý týden oznámila KLM též rozšíření letního letového řádu o několik evropských destinací, které budou obsluhovány sezónními linkami. Jedná se o Bělehrad (od 13. května), Dubrovník (od 26. června), Palmu de Mallorcu (od 26. června) a Veronu (od 26. června). Všechny tyto destinace mají být v létě obsluhovány jedním denním spojem do Amsterdamu.

Dále společnost KLM oznámila posílení frekvencí do existujících populárních letních destinací: například na Ibizu a do Porta, na dalších linkách do Portugalska, Španělska, Itálie, Chorvatska a Řecka dojde k navýšení sedačkové kapacity díky nasazení většího typu letadla, než bylo dosud plánováno.

Poznamenejme, že již dříve v průběhu letošního jara začala KLM obsluhovat oproti destinacím v předkrizovém roce 2019 rovněž Cork, Poznaň a Southampton. Některé destinace jako Marseille a Nantes zase KLM přenechala k obsluze z Amsterdamu sesterské Air France. Jedinou dočasně přerušenou destinací je tak zatím švédské Växjö.

KLM počítá rovněž s navýšením kapacity na lince mezi Amsterdamem a Prahou. Od 20. června společnost plánuje létat na této trase tři denní rotace.

KLM očekává, že kapacita na evropských letech bude činit 50 - 70 % předkrizové úrovně. To se však ještě může změnit. Holandský dopravce se totiž rozhodl létat tam, kam to bude možné, pokud budou pokryty variabilní náklady na provoz. O tom, kam bude společnost létat a jak často, tak mohou spolurozhodnout svou poptávkou přímo cestující.

KLM zavedly na svých letech vysoký standard hygienických opaření, za což obdržely certfikát Diamond APEX (foto: KLM)

Témata