Guru low-cost dopravy vychází vstříc obchodní klientele

08.11.2007 - USA & Kanada



Po desetiletí byly Southwest Airlines společností, která stála za svým mottem „one size fits all“. Unikátní strategie umožnila společnosti ziskově expandovat, a stát se jednou z největších aerolinií na světě s celkem 3 300 lety denně. Southwest se ovšem nyní rozhodly, že je přeci jenom třeba přizpůsobit obchodní model potřebám obchodních cestujících. Společnost se tak opět o kousek odchyluje od svého původního modelu i přesto, že v posledních 34 letech navzdory všem krizím letecké dopravy vykazovala nemalé zisky.

Southwest Airlines včera představily nový produkt nazvaný Business Select, který je určen především lidem cestujícím za obchodem. Zakoupení letenky v tomto tarifu jim zaručí přednostní nástup do letadla, uvítací koktejl na palubě nebo více bodů do věrnostního programu Rapid Rewards. Právě založení věrnostního programu je jedním z předešlých kroků, který společnost o něco odchýlily od původního modelu. Každý kdo u Southwest Airlines odletí osm zpátečních cest může zažádat o volnou letenku do jedné ze 63 amerických destinací.

Věrnostní program byl původně velmi jednoduchý. Nyní dochází k jeho kategorizaci. Nejenže cestující s tarifem Business Select sbírají body rychleji, ale cestující, kteří během jednoho roku zakoupí 32 jednosměrných nebo 16 zpátečních letenek, se dostanou na tzv. A-List. Ten pro ně bude znamenat další výhody, mezi které patří automatické odbavení cestujícího a téměř 100 procentní garance přednostního nástupu.

Aerolinie také simplifikovaly knihování letenek na svých internetových stránkách. Od teď se nebude cestujícím zobrazovat velká tabulka různých tarifů, ale pouze tři hlavní skupiny tarifů nazvané Business Select, Business a „I Wanna Get Away“. Názvy přitom jasně demonstrují, jak moc legendární Southwest mění svou tvář. CEO společnosti Gary Kelly k novým změnám uvedl, že sice umožní společnosti rozlišit jednotlivé úrovně servisu, ale nezmění podstatu jejich podnikání.

Témata