Wizz Air zahájil provoz základny ve Vídni

18.06.2018 - Evropa



Nízkonákladová aerolinie Wizz Air otevřela ve čtvrtek 14. června svou základnu ve Vídni. Na mezinárodním letišti ve Schwechatu společnost zatím bázuje jeden Airbus A320. S otevřením základny zahájil Wizz Air nově lety z Vídně do Bari (4x týdně), na Maltu (3x týdně), do Říma-Fiumicina (denně), Tel Avivu (4x týdně) a Valencie (4x týdně).

Zveřejnil(a) wizzair.com dne 14. červen 2018

Do Vídně začal Wizz Air létat koncem dubna, když otevřel linky z Gdaňsku, Tuzly a Varny. Koncem května pak ještě přibyla linka z rumunské Kluže. V současnosti tak společnost létá z Vídně do devíti destinací, do kterých vypravuje 33 letů týdně.

Wizz Air počítá s výrazným rozšiřováním základny v rakouské metropoli v příštích devíti měsících. Již začátkem července začne nově létat do Eindhovenu (2x týdně) a Malagy (3x týdně). Další rozšíření přijde na podzim, kdy mají základnu posílit dva Airbusy A321. Od poloviny listopadu začne Wizz Air díky dalším letadlům létat z Vídně do Billundu (4x týdně), Kutaisi (3x týdně), Niše (3x týdně), Ohridu (3x týdně) a Soluně (3x týdně). Koncem listopadu pak společnost ještě přidá linky do Bergenu (4x týdně), Dortmundu (denně), Charkova (5x týdně), Kyjeva-Žuljany (denně), Larnaky (4x týdně) a Tenerife-South (3x týdně). Počet destinací obsluhovaných z Vídně tak vzroste na 22.

Zveřejnil(a) wizzair.com dne 14. červen 2018

Další rozšíření je naplánováno na únor příštího roku, kdy společnost přidá do Vídně další dva Airbusy A321 a otevře zatím poslední naplánovaný balík nových destinací. Wizz Air začne létat z Vídně do Catanie (3x týdně), Lisabonu (3x týdně), Madridu (4x týdně), Malmö (4x týdně), Milána-Malpensy (denně), Nice (4x týdně), Reykjaviku (3x týdně) a Stockholmu-Skavsty (4x týdně). Společnost tak bude létat se čtyřmi A321 a jedním A320 létat do 30 destinací ve 22 zemích.

Nová základna ve Vídni znamená vytvoření 200 nových přímých pracovních míst do března 2019. Základna rovněž přispěje k vytvoření dalších pracovních příležitostí zejména u firem působících v dopravě a cestovním ruchu.


(ilustrační foto: Wizz Air)

Ambicí Wizz Air je stát se do příštího roku druhým největším dopravcem na vídeňském letišti. Čeká ho však souboj s nízkonákladovými konkurenty, vedle Eurowings rovněž s Laudamotion a také pravděpodobně s připravovanou rakouskou pobočkou společnosti Vueling.

Tomáš Hampl


Štítky: Wizz AirVídeňRakousko