Wizz Air přidává od července ve Vídni další destinace

12.06.2020 - Evropa



Letecká společnost Wizz Air oznámila, že plánuje od července spojit Vídeň s dalšími novými destinacemi. Od 15. července má začít létat pětkrát týdně (mimo úterý a soboty) do Barcelony, na letiště El Prat. Ceny začínají na 50 eurech za jednosměrnou letenku. Podobně, tj. 5x týdně mimo úterý a soboty, hodlá Wizz Air začít létat i do Bukurešti. Pro rumunskou metropoli začíná cena jednosměrné letenky na 40 eurech. Dále spustí Wizz Air od 17. července linku na Menorcu, která bude operovaná dvakrát týdně vždy v pondělí a v pátek. Ceny jednosměrných letenek začínají na 60 eurech. Se stejnými cenami společnost nabízí i lety na řecký ostrov Santorini, opět 2x týdně, ovšem vždy v úterý a v sobotu.

(ilustrační foto: Wizz Air)

Jak si čtenář jistě povšiml, žádný z letů nezačíná na ceně jednosměrné letenky nižší než 40 eur. To je způsobeno novým oznámením rakouské vlády ohledně plánu zavést antidumpingový zákon zaměřený na nabídku letenek. Jednosměrná letenka s odletem Rakouska podle prosazeného návrhu nemá stát méně než 40 eur. Proslýchá se, že na tento překvapivý návrh měla vliv pondělní návštěva šéfa Lufthansy v Rakousku, stejně jako strana zelených tvořící s lidovci rakouskou vládu. Cílem strany zelených je totiž podpořit od roku 2021 hromadnou dopravu vlaky a autobusy na úkor individuální automobilové a letecké dopravy. Rakousko má od roku 2021 zavést jízdenku "1-2-3", kde od 1 eura na den bude možné v jedné spolkové zemi libovolně kombinovat vlaky a autobusy stejně jako městskou dopravu, od 2 eur za den bude to samé možné pro cesty mezi 2 spolkovými zeměmi a od 3 eur za den po celém Rakousku.

Zda nějakým způsobem na toto omezení zareagují nízkonákladoví dopravci není zatím jasné. Logická je hrozba přesunutí části svých aktivit do blízké Bratislavy. Prozatím se Wizz Air společně s Laudou vyjádřili ve smyslu, že omezení volné tvorby cen striktně odmítají. Nabídka omezeného množství extrémně zlevněných letenek je totiž významnou součástí jejich marketingové strategie, stejně jako strategie získávat stále více financí z prodeje ostatních služeb.

Štítky