Air Astana se zaměří na regionální linky

02.07.2009 - Asie & Austrálie



Kazašské aerolinie Air Astana, které jsou společným podnikem tamní vlády a britské společnosti BAE Systems, plánují omezit plánovanou expanzi. Toto rozhodnutí bylo přijato v reakci na klesající počty cestujících. Společnost upravila plán rozvoje svého leteckého parku a nyní očekává, že v roce 2013 bude jejich flotilu tvořit 28 letadel. V současnosti společnost létá s 21 stroji Boeing a Airbus. Pokles cestujících u Air Astana by v letošním roce neměl překročit hranici deseti procent. Nejvíce postiženy jsou tržby v segmentu obchodních cestujících (- 21 procent). Tento segment však tvoří pouze 11 procent celkových tržeb společnosti. Ještě v roce 2008 vykázaly aerolinie růst přepravených pasažérů o osm procent. Nabízená kapacita měřená v osobokilometrech se zvýšila o plných 16 procent.

Air Astana v letošním roce přijaly plán, podle kterého by v budoucnu měly být rozvíjeny především regionálních linky směřující do sousedních zemí. Letos byly již zahájeny lety z Almaty do Baku, kde dvakrát týdně přistávají letouny Airbus 320. Další novinkou v síti destinací je kyrgyzský Biškek a Urumči v západní Číně. Naposledy společnost 15. června otevřela spojení Astana – Novosibirsk. Tuto linku obsluhují třikrát týdně regionální stroje Fokker F50. U všech linek Air Astana cestujícím nabízí návazná spojení do řady ostatních kazašských center a vybraných zahraničních měst. Aerolinie podle svých slov zvažují otevření linek i do dalších měst v jižní části Ruské federace (Omsk, Jekatěrinburg).

Nové regionální linky jsou zatím obsluhovány mixem letadel typu Airbus 320 a Fokker 50. V letech 2011 a 2012 by jejich provoz měla převzít nově dodaná regionální letadla Embraer 190. Air Astana již objednala dva stroje, objednávka dalších tří by měla být finalizována v tomto nebo příštím roce. Výše zmíněná letadla Airbus a Fokker jsou nyní doplněna stroji Boeing 767 a Boeing 757, jež se objevují na dálkových linkách do Evropy a na Střední východ.

Témata