Aeroitalia plánuje v červenci spustit lety ze základny ve Forli

26.05.2022 - Evropa



Nově založená letecká společnost Aeroitalia plánuje v první polovině července spustit lety ze své základny na letišti Forli (Forlì) na severovýchodě země. Za založením nové letecké společnosti stojí kolumbijský podnikatel Germán Efromovich, jehož jmění se odhaduje na miliardu dolarů. V minulosti se též ucházel o privatizaci Alitalie, ovšem jakmile italská vláda rozhodla založit společnost ITA a teprve k očištěné společnosti přivést strategického partnera, rozhodl se raději založit vlastní leteckou společnost, jejíž název Aeroitalia si mohou potenciální zákazníci snadno se zavedenou značkou Alitalia splést.

Pro základnu nové společnosti zvolil Efromovich letiště ve městě Forli (Forlì) v regionu Emilia Romagna, zhruba 200km jižně od Benátek. Forli samotné má jen 117.000 obyvatel, v jeho okolí se však nachází města jako Rimini (149.000 obyvatel, 50km), Boloňa (394.000 obyvatel, 80km), Modena (184.000 obyvatel, 115km), Florencie (380.000 obyvatel, 125km) a Ancona (100.000 obyvatel, 150km).

náměstí ve Forli, září 2018 (autor: Danysan1, Wikimedia Commons)

Nová společnost tak plánuje spustit lety z Forli do následujících destinací:

  • Alghero, 2x týdně od 14.7.2022
  • Brindisi, 4x týdně od 9.7.2022
  • Catania, 3x týdně od 9.7.2022
  • Lamezia Terme, 2x týdně od 9.7.2022
  • Neapol, 4x týdně od 10.7.2022
  • Olbia, 4x týdně od 10.7.2022
  • Lampedusa, 2x týdně od 14.7.2022
  • Malta, 3x týdně od 11.7.2022
  • Trapani, 2x týdně od 12.7.2022

Lety mají obsluhovat 3 letadla Boeing 737-800. Na stránkách https://www.aeroitalia.com/ nabízí společnost jednosměrné lety od 29 euro. Je však otázkou, zda se zveřejněné plány na spuštění výše uvedených letů skutečně v červenci uskuteční a zda může podobný projekt v dnešní době tvrdé nízkonákladové konkurence uspět.

plánovaná síť destinací společnosti Aeroitalia (zdroj: Aeroitalia)

Letiště ve Forli je prakticky opuštěné, v minulosti mezi lety 2003-2011 však dosahovalo výkonů přes tři čtvrtě miliónu odbavených cestujících ročně. Právě blízkost ostatních měst a zejména jejich konkurenčních letišť bude nové letecké společnosti zřejmě největší překážkou na cestě k úspěchu. Konkurencí bude totiž zejména letiště v Boloni, které odbavilo před pandemií 8,5 miliónu cestujících. Dominovala zde nabídka Ryanairu. Dále Florencie s 2,5 milióny odbavených cestujících, kde dominoval nabídkou letů Vueling.

terminál letiště Forli, srpen 2008 (autor: Perkele, Wikimedia Commons)

Germán Efromovich se netají tím, že uspokojit severojižní poptávku po letech v rámci Itálie je jen jeho prvním krokem. Druhým má být zprovoznění dálkových spojení mezi Itálií a jeho rodnou Jižní Amerikou. K splnění jeho druhého snu se ovšem zdá být základna ve Forli příliš malá. Proto je logičtější očekávat, že společnost bude chtít v příštích letech expandovat buď do Milána nebo do Říma, měst, kde by mohla být dostatečná poptávka po dálkových letech.

Témata