Wizz Air také preventivně ruší na léto původně plánované lety

12.07.2022 - Evropa



Letecká společnost Wizz Air se rozhodla z důvodu nedostatku zaměstnaců připojit se k ostatním leteckým společnostem a také ponížit plánované rotace, někdy dokonce ruší na měsíce červenec a srpen i kompletně celé linky. V průměru by mělo být v červenci a srpnu vyškrtnuto zhruba 5% původně plánovaných letů.

Z letišť dobře dostupným cestujícím z České republiky nebo ze Slovenska se jedná například o úplné zrušení následujících spojů v obou letních měsících:

  • Budapešť - Boloňa (původně plánované lety jsou od 10.7. do 5.9. zcela zrušeny)
  • Budapešť - Nur-Sultan (plánované obnovení od 5.7. zcela zrušeno)
  • Katovice - Catania (od 28.6. do 4.9. zcela zrušeno, v nabídce lety od 4.8. jsou jen lety z Krakova)
  • Praha - Kišiněv (původně plánovaný termín obnovení linky 7.7. se posouvá zatím na 7.9., v nabídce jsou jen lety do rumunské Iasi)
  • Vídeň - Gran Canaria (obnovení přerušené linky k 29.9. je posunuto na 30.10.)
  • Vídeň - Kukës (od poloviny září minimálně do konce letní sezóny)

Dále dojde i ke snížení počtu červencových rotací, cestovatele z Česka a Slovenska by mohlo zajímat následující:

  • Bratislava - Sofie: nově jen 9 letů měsíčně (původně 13)
  • Budapešť - Atény : 18 (22)
  • Budapešť - Baku : 6 (9)
  • Budapešť - Basilej : 18 (22)
  • Budapešť - Berlín : 28 (31)
  • Budapešť - Boloňa : 3 (9)
  • Budapešť - Brusel Charleroi : 28 (40)
  • Budapešť - Gothenburg: 10 (13)
  • Budapešť - Larnaca : 22 (26)
  • Budapešť - Lisabon : 14 (18)
  • Budapešť - Londýn Gatwick : 18 (31)
  • Budapešť - Londýn Luton : 93 (101)
  • Budapešť - Malaga : 9 (13)
  • Budapešť - Malmö : 13 (18)
  • Budapešť - Milán Malpensa : 41 (49)
  • Budapešť - Řím Fiumicino : 38 (44)
  • Budapešť - Thira : 9 (13)
  • Katovice - Alghero: 5 (9)
  • Katovice - Bergámo: 10 (13)
  • Katovice - Dortmund: 40 (62)
  • Katovice - Kolín nad Rýnem: 9 (13)
  • Katovice - Palma de Mallorca: 9 (12)
  • Katovice - Sandefjord: 15 (22)
  • Katovice - Stockholm-Skavsta: 9 (13)
  • Krakov - Doncaster: 9 (13)
  • Krakov - Eindhoven: 9 (13)
  • Krakov - Londýn Luton: 45 (53)
  • Krakov - Stockholm-Skavsta: 10 (13)
  • Vídeň - Bukurešť : 10 (13)
  • Vídeň - Londýn Gatwick: 59 (62)
  • Vídeň - Niš : 10 (13)
  • Vídeň - Priština : 19 (22)
  • Vratislav - Londýn Luton: 5 (9)

Je zřejmé, že omezení počtu letů povede k růstu poptávky po i nadále nabízených letech a tím tak vzroste obsazenost letadel, ale i cena letenek. Wizz Air předpokládá, že mu mezi červencem a zářím vzroste průměrná obsazenost letadel nad 90% a společnost konečně docílí provozního zisku. Hospodaření společnosti totiž za letošní druhé čtvrtletí bylo stále ve ztrátě, a to ve výši 285 miliónů euro. Problémem, se kterým společnost ve druhém čtvrtletí zápasila, byly totiž mimo jiné vysoké ceny ropy a drahý dolar vůči evropským měnám za který se ropa obchoduje. Wizz Air má totiž drtivou část příjmů v evropských měnách, které vůči dolaru ztrácely. Ten se dokonce vůči euru nyní pohybuje na historicky nejvyšších hodnotách - je v dnešních dnech s eurem téměř na paritě směnného kurzu (= 1:1).

Airbus A321neo společnosti Wizz Air na letišti v Hamburku, květen 2022 (autor: MarcelX42, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata