RegioJet zřejmě spustí přímé vlaky na letiště ve Vídni

17.05.2022



Přestože dne 22.2. provedla společnost Gepard Express jednorázovou jízdu vlakem z Brna přímo na letiště ve Vídni, dosud pravidelné vlaky mezi oběmi destinacemi nezavedla. Podle informací zveřejněných dnes ráno na rakouském serveru aviation.direct, má však nabídnout 3 spoje denně přímo na stanici pod letištěm ve Vídni konkurenční společnost RegioJet. Podle aviation.direct se tak má stát již 12.června. Má se jednat o prodloužení stávajících vlakových spojů mezi Prahou, Brnem a Vídní, které dále nepokračují do Budapeště.

To by znamenalo, že se jedná o vlaky s pravidelným odjezdem z Prahy v 8:23 a 15:38 , respektive z Brna v 11:48 a 18:48. Třetí vlak má jet jen z Brna, a to velmi brzy ráno, tak, aby s příjezdem na letiště kolem 06:00 ráno cestující stihl ranní vlnu odletů z Vídně. Zavedení tohoto ranního vlaku tak povede ke změně místa nocování vlaku, který dosud zůstával ve Vídni. Nově se tak zřejmě večer ještě vrátí z Vídně do Brna a bude nocovat právě v Brně.

Update 23.5.2022: V rezervačním systému společnosti Regiojet stále nejsou tyto spoje dosud k dispozici. Podle vyjádření Radima Jančury na dotaz redakce Airways.cz se připravuje na letošní léto v červenci a srpnu pouze dočasný zkušební provoz 2 párů vlaků, které mají zajíždět až na letiště ve Vídni. Ve výše popisovaném režimu tak zřejmě mají vlaky Regiojetu začít fungovat až od zimní změny jízdního řádu - od 11.12.2022. Regiojet plánuje k vlakům na vídeňské letiště zveřejnit bližší informace v následujích dnech.

Zejména pro cestující z Brna bude právě přímý ranní vlak na letiště a večerní spoj zpět nezatížený zpožděními způsobenými opravami železničního koridoru Praha-Brno velkým přínosem.

Právě současná doba jízdy vlakem mezi Brnem a Prahou přes 3 hodiny (momentálně ovšem s častými zpožděními kvůli stavebním pracem je spíše obvyklejší reálná jízdní doba 3,5 hodiny) a dokončení modernizace koridoru mezi Českými Budějovicemi a Prahou vede rakouské politiky k tlaku na obnovení spojení Vídně a Prahy přes České Velenice. A to i přes nutnost dvojité výměny lokomotivy, neboť krátký úsek České Velenice - Veselí nad Lužnicí není na české straně stále ještě elektrifikován. Na této trase má jet vlak ÖBB/ČD mezi Vídní a Prahou celkem 5 hodin, podle vyjádření rakouského tisku by měly být 2 páry těchto spěšných vlaků s názvem "Silva Nortica" opět po 26 letech pauzy zavedeny společně s novým jízdním řádem od prosince 2022. Přestože mají ve Vídni končit na nádraží Franz Josefa a nikoli jako současné vlaky na hlavním nádraží - i tak mohou přispět ke zlepšení dostupnosti Vídně a vídeňského letiště zejména z jižních Čech.

vlak společnosti Regiojet na hlavním nádraží ve Vídni, prosinec 2017 (autor: Mö1997, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata