Nové linky v Evropě v lednu 2002

19.02.2002 - Evropa



  • Aer Lingus zahajují 31. března pravidelné lety z Dublinu do Barcelony. Nová trasa bude provozována 5x týdně letadly Boeing 737.
  • Finská Air Botnia otevřela nové linky Tampere - Kodaň (Avro RJ85) a Pori - Stockholm (Saab 2000).
  • Společnost Air Dolomiti zahájila 7. ledna s letounem Dornier 328 pronajatým od Cirrus Airlines pravidelnou dopravu z Verony do Amsterdamu (2x denně) a Bruselu (1x denně). Týž den byl rovněž zahájen provoz na další nové lince z Boloni do Bruselu (3x denně Canadair RJ).
  • Air France obnovily v polovině ledna provoz na své trati do konžské Kinshasy. Linka je provozována dvakrát týdně Airbusem A340-300. Po krachu Sabeny, jež provozovala celou řadu spojů zejména do západní a střední Afriky, nasazuje francouzský národní dopravce na některé linky větší letadla. Nově budou spoje do Niamey, Port Harcourtu a Libreville obsluhovany Airbusy A340, na trasu do Dakaru bude nasazen Boeing 747-200.
  • Francouzská společnost AirLib otevřela 21. ledna pravidelnou linku Paříž - Alžír a stala se tak první francouzskou aerolinií, která po sedmi letech začala opět létat do Alžírska. V roce 1994 přerušily po únosu Airbusu A300 společnosti Air France všechny francouzské letecké společnosti své lety do Alžírska. Nový spoj bude provozován dvakrát denně letouny MD-83.
  • Francouzská společnost Air Littoral požádala úřady o udělení příslušných povolení pro provoz linky z Monpellieru a Nice do Alžíru. Se zavedením letního letového řádu má být po půl roce obnoven provoz na lince z Nice do Boloni.
  • Alitalia obnovuje 1. května lety z Milána na newyorské letiště Newark. Linka bude provozováná v code-sharingu s Delta Air Lines denně stroji Boeing 767-300.
  • Atlantic Airways z Faerských ostrovů hodlají s novým letním letovým řádem zařadit Oslo do své sítě. Nová linka by měla být provozována ve spolupráci se SAS.
  • Austrian Airlines obnovují od 1. dubna provoz na lince do japonské Osaky. Spoj bude provozován 5x týdně letouny A330 a A340. Další obnovenou linkou se má stát spoj z Vídně do Montreálu, který se od 1. května vrátí do sítě rakouských aerolinií.
  • Cargolux otevřel 11. ledna novou nákladní linku z Luxemburku do Penangu v Malajsii. Linka je prozatím provozována jednou týdně Boeingem 747-400F.
  • Dánský Cimber Air plánuje na květen otevření linky Karup - Montpellier. Do francouzského Montpellieru společnost zatím létá jen z Kodaně.
  • Novými destinacemi německé charterové společnosti Condor budou v letošní letní sezóně Constanta, Malta a Shannon. Do rumunské Constanty mají létat pravidelné chartery z Berlína, Düsseldorfu, Frankfurtu, Mnichova a Stuttgartu. Do irského Shannonu budou startovat letouny Condoru rovněž z pěti letišť - Berlína, Frankfurtu, Hamburku, Mnichova a Stuttgartu. Další novinkou společnosti je code-sharingová dohoda s Air Seychelles, kdy lety z Německa na Seychely budou provozovány společně. Kód Condoru se navíc objeví i na přípojných vnitrostátních linkách Air Seychelles k letům z Německa.
  • Nízkonákladový dopravce easyJet zahájí v polovině února provoz na dalších pěti nových linkách z londýnského letiště Gatwick - do Barcelony, Curychu, Edinburku, Malagy a Palma de Mallorca.
  • Flightline převzaly od zkrachovalých British World Airlines lukrativní kontrakty na provoz některých linek ve Skotsku.
  • Nízkonákladové aerolinie Go oznámily otevření pravidelných linek z letiště East Midlands. Od března budou letadla společnosti létat z tohoto letiště do Alicante (1x denně), Edinburgu (2x denně), Faro (1x denně), Glasgow (2x denně), Malagy (1x denně) a Prahy (1x denně).
  • Německá společnost LTU bude od 15. března létat pro cestovní kancelář Arabica Weltreisen dvakrát týdně linku Düsseldorf - Bejrút.
  • Nizozemský Martinair otevře 13. února novou nákladní linku Amsterdam - San Francisco. Spoj bude obsluhován jednou týdně letounem McDonnell Douglas MD-11. V roce 2003 by měla být zvýšena frekvence provozu na dva lety týdně.
  • Francouzská společnost Point Afrique zahájila 28. ledna pravidelnou charterovou linku Paříž - Marseille - Ouadagoudou.
  • Nízkonákladové aerolinie Ryanair vyjednává s několika menšími evropskými letišti o zřízení dalšího uzlu svých linek (jedním z oslovených letišť je např. nizozemský Eindhoven). Očekává se, že Ryanair oznámí své rozhodnutí o umístění nového uzlu v průběhu února. Ryanair zahájil 14. února provoz na další nové lince ze Shannonu do Beauvais.
  • Scot Airways zvýšily frekvenci provozu na lince z Edinburgu na londýnské City Airport z 9 na 14 letů denně. Naopak byly zrušeny linky z Inverness a Aberdeenu na City Airport v Londýně.
  • Dánské Sterling European Airlines plánují na 11. březen zahájení pravidelných letů z Kodaně do Osla. Naplánovány jsou 3 lety denně, ceny letenek by se měly pohybovat na 40 % současných tarifů SAS. Společnost hodlá narušit ještě tento rok monopol SAS na vnitroskandinávských linkách zahájením letů mezi Oslem a Stockholmem, stranou nezůstane ani velmi lukrativní trasa Kodaň - Stockholm.
  • TAP Air Portugal rozšířily svou síť o linku Funchal - Caracas. Nová trasa je provozována 2x týdně letadly Airbus A310.
  • Švédská společnost Trygg-Flygg hodlá od 18. února pravidelně létat z Skatsva přes Kalmar do polského Gdaňsku. Linka by měla být provozována letounem Saab 340. Zajímavostí je, že tento stroj létal dříve jako OK-PEP u Air Ostrava. V případě úspěchu plánuje švédský dopravce otevření dalšího spoje do východní Evropy - linky Skatsva - Jonkoping - Riga.
  • Ruská letecká společnost Vainakhavia plánuje otevření pravidelné linky z čečenského Grozného do Moskvy, jakmile bude dokončena rekonstrukce letiště v Grozném.
  • Nové belgické aerolinie VG Airlines zahájí svou činnost 1. března otevřením pravidelné linky z Bruselu do New Yorku, která bude provozována denně Airbusem A330-200. 15. března by měla být otevřena pravidelná linka do Bostonu. Další plánovanou destinací v USA je Los Angeles.

Témata