Konkurence na tzv. Kangaroo Route opět přiostří

11.04.2007 - Asie & Austrálie



Zatímco nová open-sky dohoda mezi Evropskou unií a USA by měla vést k rozšíření provozu v prostoru severního Atlantiku, konkurence se zvýší i na letech mezi Evropou a Austrálií. Zatímco některé aerolinie se chystají na linky spojující tyto kontinenty nasadit velkokapacitní letadla Airbus 380, další společnosti stále vstupují na tento trh.

Etihad Airways, které inaugurovaly linku do Sydney teprve minulý měsíc, vydaly tiskovou zprávu, ve které vítají novou dohodu mezi UAE a Austrálií, která dopravci zaručuje práva k 28 letům týdně mezi oběma zeměmi. Do roku 2010 bude moci společnost každoročně zavést novou linku s frekvencí letů až sedmkrát týdně. Etihad Airways vážně zvažují, zda budou od příštího roku létat dvakrát denně do Sydney nebo otevřou v Austrálii novou destinaci.

Dalším dopravcem, jehož letadla se u protinožců objeví jsou Qatar Airways. Ty získaly práva k letům do Melbourne. V roce 2008 mohou opět rozšířit provoz. Největší aerolinie ze Středního východu Emirates přitom australskou vládu již oficiálně požádaly o zdvojnásobení počtu letů ze 49 na 92 letů týdně. Jejich žádost zatím čeká na projednání.

Podle prezidenta Qantas Airways Geoffa Dixona nabízí spojení mezi Evropou a Austrálií přes dvacet aerolinií. Společnost se připravuje na zostřené konkurenční prostředí dalším balíčkem úsporných opatření. „Qantas nemá jinou možnost než opět dosáhnout finančních úspor, pokud má zůstat konkurenceschopný,“ uvedl k této problematice Geoff Dixon. Z tzv. Kangaroo Route na druhou stranu odešly v poslední době Austrian.

Témata