Hi Fly pronajal A380 společnosti Air Austral

25.08.2018 - Evropa



Airbus A380 portugalské společnosti Hi Fly přeletěl k službě k novému zákazníkovi. Ve čtvrtek odpoledne letěl A380 zatím naposled pro nízkonákladovou aerolinii Norwegian na lince DI7018 z New Yorku-JFK na londýnské letiště Gatwick. Týž den letoun přeletěl podle dat Flightradar24 pod kódem UU9001 na svou novou základnu na letišti Charlese de Gaulla v Paříži. Odtud bude létat pro francouzskou společnost Air Austral na ostrov Réunion v Indickém oceánu. Potvrdily se tak předchozí spekulace leteckých expertů, že A380 by mohl zamířit právě k této aerolinii.


Levá strana Airbusu A380 společnost Hi Fly (foto: Hi Fly)

V pátek dopoledne odstartoval A380 Hi Fly k prvnímu komerčnímu letu pro Air Austral. Jednalo se o linku UU978 z Paříže do Saint-Denis. A380 dočasně zastoupí jeden z letounů Air Austral, Boeing 787-8 Dreamliner (F-OLRB) vybavený motory Rolls-Royce Trent 1000. Ten se ve čtvrtek odebral na testy motorů nařízené výrobcem. Kvůli kontrole tohoto letounu Air Austral dočasně ruší lety na lince 976/977 z Paříže do Dzaoudzi na ostrově Mayotte a zpět. Cestující této linky přesměroval Air Austral na let A380 do Saint-Denis, odkud je přepravil svým ranním letem do Dzaoudzi.


Zbarvení pravé strany A380 je odlišné (foto: Hi Fly)

Portugalská společnost Hi Fly si Airbus A380 pronajala od německé leasingové společnosti Doric Asset Management. Letoun zařadila začátkem července do flotily své dceřiné aerolinie Hi Fly Malta s maltskou registrací 9H-MIP, která se tak stala teprve čtvrtým evropským provozovatelem typu A380. Na Maltě získal A380 atraktivní zbarvení propagující kampaň na záchranu korálových útesů, přičemž z každé strany letounu jsou použity jiné barvy.

A380 byl vyroben v roce 2008 a dodán společnosti Singapore Airlines, u které létal do loňského listopadu a poté byl odstaven. Letoun je určen pro přepravu 471 cestujících. 12 kabin First Class se nachází v přední části hlavní paluby, na horní palubě je dále 60 sedadel business class a dalších 399 míst ekonomické třídy se nachází na hlavní i horní palubě. Uspořádání letounu je tak stejné jako u Singapore Airlines včetně sedadel, zábavního systému a dalších prvků interiéru.


Kabiny First class (foto: Hi Fly)

Pronájem Airbusu A380 společností Hi Fly je v letecké branži sledován s velkým zájmem. Jedná se o vůbec první pronájem použitého A380 po vyřazení původním provozovatelem. Úspěch projektu Hi Fly na krátkodobé ACMI pronájmy A380 různým leteckým spolenostem může předznamenat šance dalších A380 na secondhandovém trhu.

Připomeňme ještě, že Air Austral se v roce 2009 dohodl s výrobcem Airbus na dodávce dvou A380. Oba letouny plánovala francouzská letecká společnost provozovat do současné doby v nevídané konfiguraci pro 840 cestujících. Kvůli změně své strategie aerolinie nakonec svou objednávku v roce 2016 definitivně zrušila. Nyní se tak dostává A380 na lety Air Austral alespoň formou pronájmu.


Část ekonomické třídy se nachází na horní palubě A380 (foto: Hi Fly)

Tomáš Hampl


Štítky: Air AustralFrancieAirbus A380Hi FlyHi Fly MaltaACMI pronájmy