United Airlines uzavřely největší objednávku ve své historii. Flotilu zmodernizují 270 novými letadly od Boeingu a Airbusu

29.06.2021 - USA & Kanada



Americká letecká společnost United Airlines dnes oznámila svou rekordní objednávku na 270 úzkotrupých letadel od Boeingu a Airbusu. U amerického výrobce aerolinie uzavřela kontrakt na dodávku 200 letadel Boeing 737 MAX. V rámci ní odebere 150 strojů Boeing 737 MAX 10, což je v současnosti největší model rodiny 737 MAX. Zbývajících 50 kusů připadá na verzi Boeing 737 MAX 8, která je mezi leteckými společnostmi nejoblíbenější. United Airlines objednávaly rovněž u Airbusu, u kterého si zajistily dodávku 70 letadel Airbus A321neo.

Vizualizace Beoingu 737 MAX v barvách United Airlines (foto: Boeing)

Celková hodnota obou kontraktů odvozená od katalogových cen výrobců činí zhruba 15 miliard dolarů a jedná se tak o největší objednávku v historii společnosti. První Boeingy 737 MAX 10 a Airbusy A321neo mají být dodány v roce 2023. United Airlines označují program modernizace flotily jako „United Next“, který by měl zvýšit počet míst na jeden vnitrostátní let o 30 %, výrazně snížit emise přepočtené na jednu sedačku a zlepšit zážitek cestujících z letu.

Spolu s dřívějšími objednávkami mají United Airlines v příštích letech převzít 500 nových úzkotrupých letadel a kompletně tak zmodernizovat svou flotilu v této kategorii. V roce 2022 má být dodáno 40 nových letadel, v roce 2023 jich bude 138 a po roce 2024 dalších 350 letadel.

United Airlines - Airbus A321neo (foto: Airbus)

Společnost počítá s tím, že nová letadla přinesou i vyšší standard na severoamerických linkách. Všechna sedadla mají být vybavena obrazovkou zábavního systému, na palubě má být dostupné rychlé wi-fi připojení, atmosféru má navodit nové LED osvětlení kabiny.

Zároveň společnost počítá s tím, že s novými letadly navýší počet míst dostupných ve svých prémiových třídách United First a Economy Plus. United Airlines očekávají, že v roce 2026 bude v průměru na jeden let po Severní Americe připadat 53 premiových sedadel, což v porovnání s rokem 2019 představuje nárůst o 75 %.

Zařazení dalších nových letadel Boeing 737 MAX a Airbus A321neo bude rovněž znamenat náhradu starších letadel na hlavních trasách a nejméně 200 menších regionálních letadel na dalších linkách. To vedle navýšení kapacity na vybraných linkách, zvýšení počtu prémiových míst, bude znamenat přínosy v udržitelnosti přepravy. Na jednu sedačku by mělo dojít ke snížení uhlíkových emisí o 17-20 %.

Štítky