Turkish Airlines se připojily k bojkotu amerických médií

16.08.2018 - Evropa



V souvislosti se zhoršením vztahů mezi USA a Tureckem a přijetím vzájemných sankcí se státní Turkish Airlines připojily ke kampani proti inzerci v amerických médiích. Kampaň zahájená na Twitteru pod hashtagem #ABDyeReklamVerme (v překladu neinzerujte s USA) vyzývá velké turecké firmy, aby zastavily svou inzerci v amerických médiích. Yahya Üstün z Turkish Airlines odpovídající za vztahy s médii uvedl na Twitteru, že aerolinie stojí na straně vlády a lidu a příslušným mediálním agenturám dal v této věci pokyny.


(ilustrační foto: Samet Kasik/Pexels.com)

Konflikt odstartovalo věznění amerického evangelického pastora Andrewa Brunsona v Turecku, který byl obviněn z terorismu a špionáže. Poté, co Turecko odmítlo pastora propustit z domácího vězení, zavedl americký prezident Donald Trump cla na dovoz turecké oceli a hliníku. Turecko kontrovalo zavedením cel na americké výrobky včetně bojkotu americké elektroniky.

Kampaň proti inzerování v amerických médiích se má dotknout především velkých internetových serverů jako jsou Facebook, Google, YouTube, Instagram či Twitter. Z velkých tureckých firem se ke kampani připojily telekomunikační společnosti Türk Telekom a Türksat, supermarkety Çağrı, řetězec s oděvy LK Waikiki, banka Ziraat Bankasi a další firmy.

Témata