Ryanair vede rozhovory o možné expanzi do Egypta a Libye

30.11.2022 - Afrika



Podle včerejší informace agentury Reuters, prohlásil Michael O'Leary na interview Eurocontrolu ve formátu „StraightTalk“, že aktuálně Ryanair vede jednání s úřady v Egyptě a Libyi ohledně možného zavedení spojů z Evropy do obou severoafrických zemí.

Je totiž s podivem, že například na rozdíl od východoevropského konkurenta, Wizz Airu, se zatím Ryanair pohybuje téměř výlučně v rámci vnitroevropského trhu. Mimo Evropu totiž dosud létá pouze do Izraele, Jordánska, Maroka a dvou destinací v asijské části Turecka. V Turecku navíc obsluhuje tyto destinace pouze třemi spoji: letiště Bodrum linkou z Dublinu a Dalaman dvěma linkami, a to z Bratislavy a Dublinu. Je to výrazně méně, než má turistický potenciál tato země na pomezí Evropy a Blízkého východu.

Další příležitost expanze vidí Michael O'Leary na Ukrajině. Jakmile bude dosaženo míru a bezpečného vzdušného prostoru, plánuje Ryanair se na ukrajinská letiště rychle vrátit.

Boeing 737-800 společnosti Ryanair na letišti v Marrakéši, červen 2013 (foto: Konstantin von Wedelstaedt, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Největším problémem příští sezóny pro Ryanair však podle O'Learyho má být zejména nespolehlivost dodávek objednaných nových letadel Boeing 737 MAX 8-200. Důvodem zpožďujících se dodávek nových letadel jsou problémy v dodavatelsko-odběratelských řetězcích. Trpí jimi nejen Boeing, ale rovněž i Airbus vyjádřil v posledních týdnech znepokojení a obavy, zda obdrží všechny klíčové komponenty do vyráběných letadel, například letecké motory v příštích měsících od dodavatelů v dostatečném množství a včas. Podle O'Learyho bude Ryanair rád, když mu do konce června dorazí 40 z 51 objednaných letadel. Proto nemůže Ryanair plánovat zatím na léto roku 2023 tolik nových spojů, kolik by si vedení společnosti přálo. Tato rizika zpožděných dodávek musí vedení společnosti také zohlednit v rozvolnění rychlosti náboru nových zaměstnanců.

Témata