Ryanair obnovuje nabídku letů z letiště Frankfurt-Hahn

20.01.2022 - Evropa



Po oznámeném úplném stažení z mezinárodního letiště ve Frankfurtu nad Mohanem koncem zimní sezóny nyní Ryanair v tichosti přidává stejné linky od letního letového řádu na letiště Frankfurt-Hahn. Je to jedno z prvních letišť, kde Ryanair původně začínal svou nízkonákladovou expanzi na evropském kontinentě. Ryanair do Hahnu přišel v roce 2001. Původně vojenské letiště, které se nachází 1,5 hodiny jízdy autem po dálnici z Frankfurtu nad Mohanem zažilo díky Ryanairu vrchol v roce 2007, kdy odbavilo přes 4 milióny pasažérů. Pro německé občany jsou Hahn a Ryanair stále symboly "ultralevného létání od jednoho bezvýznamného letiště k druhému".

přistání Boeingu společnosti Ryanair na letišti Frankfurt-Hahn, červen 2003 (autor: Konstantin von Wedelstaedt, Wikimedia Commons)

Letiště Hahn, které v předcovidovém roce 2019 nedosáhlo ani mety 1,5 miliónu pasažérů, se loni propadlo pod 0,5 miliónů odbavených pasažérů a v říjnu loňského roku bylo nuceno vyhlásit platební neschopnost. V současnosti zkoumá německé státní zastupitelství zda nedošlo k záměrnému odsouvání insolvence, která měla být vyhlášena podle indícií již v létě 2021. Současně zkoumá i podezření na dotační podvod ze strany hned 4 dceřiných firem letiště. V roce 2017 získala čínská skupina HNA většinu v letišti - 82,5 %, a to od spolkové země Porýní-Falc za přibližně 15 milionů eur. Spolková země Hesensko stále drží zbylých 17,5 procenta. K 1.10.2021 ovšem i samotná skupina HNA vyhlásila platební neschopnost. Vaz ji zlomila přílišná expanze a krize způsobená koronavirem. O několik dnů dříve byli čínskou policií zadrženi její nejvyšší manažeři - předseda Chen Feng a výkonný ředitel Tan Xiangdong, známý také jako Adam Tan. HNA před několika lety investovala nemalé částky do akvizic například hotelového řetězce Radisson, letecké servisní organizace Swissport Group, získání podílů v Deutsche Bank, v holdingu Hilton Worldwide Inc. a podílů v mnoha leteckých společnostech a provozovatelů letišť. Insolvenční správce Markus Plathner tak nyní opět hledá pro letiště Hahn strategického investora. Podle jeho vyjádření existuje hned několik zájemců, ovšem bližší informace odmítl uvést. Proto je zřejmé, že příchod Ryanairu zájem investorů o letiště Hahn zcela jistě zvýší.

Řídící věž na letišti Frankfurt-Hahn, březen 2017 (Autor: © Raimond Spekking, Wikimedia Commons, CC-BY-SA 4.0CC-BY-SA 4.0)

Ryanair nyní nabízí z Hahnu mnohem víc destinací než z mezinárodního letiště ve Frankfurtu. Malá část je v provozu již nyní, další část destinací Ryanair přidá do Hahnu již během února. Bude je většinou operovat dceřiná Malta Air. A nejvíce linek přibude se začátkem letního letového řádu, kdy do Hahnu přesune Ryanair svá letadla, která nyní bázuje ve Frankfurtu. Obsluhované destinace zůstanou během přesunu zachovány. Navíc na lince z Mallorky se objeví o víkendech v Hahnu i Airbusy dceřiné společnosti Lauda Europe, která má na Mallorce svoji základnu. Lety do Vilniusu zase provozuje Buzz, a tak v Hahnu se budou postupně během letních týdnů objevovat letadla všech dceřiných společností Ryanairu.

Seznam momentálně plánovaných destinací Ryanairu z Hahnu je následující:

  • Agadir (Maroko), 2x týdně (Po,Pá) od 11.2.2022,
  • Alicante (Španělsko), 2x týdně (Čt,Ne) od 3.4.2022,
  • Banja Luka (Bosna a Hercegovina), 2x týdně (Po,Pá) od 4.3.2022,
  • Barcelona (Španělsko), 3x týdně (Po,St,Ne) od 3.4.2022,
  • Bari (Itálie), 2x týdně (Po,Pá) od 4.2.2022, (Út,So) od 29.3.2022
  • Benátky-Treviso (Itálie), 2x týdně (St,Ne) od 2.3.2022 a (Po,Pá) od 28.3.2022
  • Cagliari (Itálie), 2x týdně (Út,So) od 3.5.2022,
  • Catanie (Itálie), 2x týdně (Čt,Ne) od 3.4.2022,
  • Chania (Řecko), 1x týdně (Po) od 28.3.2022
  • Dublin (Irsko), 5x týdně (Po,St,Pá,So,Ne) od 1.4.2022,
  • Faro (Portugalsko), 2x týdně (Čt,Ne) od 7.4.2022,
  • Fez (Maroko), 2x týdně (Po,Pá) od 11.2.2022,
  • Girona (Španělsko), 2x týdně (St,Ne) od 27.3.2022,
  • Ibiza (Španělsko), 2x týdně (Po,Pá) od 28.3.2022,
  • Kerry (Irsko), 2x týdně (St,Ne) od 2.3.2022 a (Po,Pá) od 28.3.2022
  • Korfu (Řecko), 2x týdně (Po, So) od 3.6.2022,
  • Lamezia Terme (Itálie), 2x týdně (St,Ne) od 2.2.2022,
  • Londýn-Stansted (Velká Británie), 7x týdně od 1.4.2022,
  • Marrakéš (Maroko), 3x týdně (Út,Čt,So) od 8.2.2022 a 2x týdně (Út,So) od 29.3.2022
  • Miláno-Bergamo (Itálie), 3x týdně (Út, Čt, Ne) od 3.4.2022,
  • Mykonos (Řecko), 2x týdně (Čt,Ne) od 27.3.2022
  • Nador (Maroko), 2x týdně (Po,Pá) od 11.2.2022, (St,So) od 30.3.2022
  • Palermo (Itálie), 2x týdně (Út,So) od 5.2.2022
  • Palma de Mallorca (Španělsko), 14x týdně (1-3 lety denně) od 27.3.2022
  • Pescara (Itálie), 2x týdně (Po,Pá) od 4.3.2022 a (Út,So) od 29.3.2022
  • Ponta Delgada (Portugalsko), 1x týdně (So) od 2.4.2022
  • Porto (Portugalsko), 2x týdně (Po,Pá) již v provozu, od 28.2. 4x týdně (Po,St,Pá,Ne), od 30.3. 2x týdně (St,Ne)
  • Řím-Ciampino (Itálie), 4x týdně (Po,St,Pá,Ne) již v provozu, od 28.3.2022 (Po,Út,Čt,So)
  • Santiago de Compostela (Španělsko), 2x týdně (Út,So) od 29.3.2022
  • Sevilla (Španělsko), 2x týdně (Čt,Ne) od 3.2.2022
  • Soluň (Řecko), 2x týdně (St,Ne) od 2.3.2022 a (Út,Ne) od 29.3.2022
  • Tenerife (Španělsko), 1x týdně (So) již nyní, od 1.2.2022 3x týdně (Út,Čt,So) do 26.3.2022
  • Trapani (Itálie), 2x týdně (Út,So) od 29.3.2022
  • Vilnius (Litva), 2x týdně (Út,So) již nyní v provozu
  • Zadar (Chorvatsko), 2x týdně (Po,Pá) od 1.4.2022
  • Záhřeb (Chorvatsko), 3x týdně (Po,Pá,Ne) od 4.3.2022, od 28.3. 4x týdně (Po,St,Pá,Ne)

nástup do letadla směr Maroko na letišti Hahn, duben 2013 (autor: calflier001, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-2.0)

Témata