Malaysia Airlines vyřadí z flotily všechny Airbusy A380

08.05.2021 - Asie & Austrálie



Společnost Malaysia Airlines v příštích měsících vyřadí ze své flotily všechny Airbusy A380. Rozhodla o tom mateřská společnost Malaysia Aviation Group (MAG). Podle vedení skupiny tyto letouny neodpovídají plánům Malaysia Airlines do budoucna. V současnosti má společnost ve své flotile šest Airbusů A380, které jsou odstaveny na mezinárodním letišti v Kuala Lumpur.

Malaysia Airlines a mateřská společnost MAG zkoumají nyní možnosti, jakými by bylo možné se A380 zbavit. Šéf aerolinie Izham Ismail uvedl na online tiskové konferenci, že si je vědom problémů s prodejem tohoto typu.

V roce 2015 převzaly Malaysia Airlines letoun, který byl 100. vyrobeným Airbusem A380 (foto: Airbus)

Malaysia Airlines převzaly první Airbus A380 v roce 2012. Letouny létají v konfiguraci pro 494 cestujících. Na horní palubě se nachází business třída se 66 sedadly a také část ekonomické třídy se 70 sedadly. Na dolní palubě je pak osm sedadel první třídy a dalších 350 míst ekonomické třídy. Po převzetí Malaysia Airlines nasadily A380 na své dálkové linky do Londýna a později do Frankfurtu. Společnost s letouny létala také do Sydney či Pekingu.

Airbus A380 Malaysia Airlines doprovázený stihačkami Suchoj Su-30 malajského letectva na veletrhu Langkawi International Maritime & Aerospace v roce 2013 (foto: Airbus)

Vyřazení letadel Airbus A380 z flotily Malaysia Airlines není nijak překvapivé. Po tragických událostech v roce 2014, kdy nejdříve nad Ukrajinou byl sestřelen Boeing 777-200ER a poté další Boeing 777 zcela zmizel nad Jihočínským mořem, se Malaysia Airlines dostaly do krize a byly nuceny redukovat své linky. Součástí tehdejšího restrukturalizačního plánu z roku 2015 byl i prodej letadel A380.

Malaysia Airlines - Airbus A380 (foto: Airbus)

O rok později však přišel management s nápadem na vytvoření sesterské společnosti, která by A380 krátkodobě pronajímala jiným dopravcům. Součástí plánu bylo i využití těchto letadel pro charterové lety s poutníky do Mekky. Nakonec se v roce 2017 vedení rozhodlo A380 nevyřazovat a využívat je na linkách s vysokou poptávkou jako jsou spoje do Tokia, Soulu či Sydney.

Po rozhodnutí mateřské firmy MAG jsou tentokrát dny A380 u Malaysia Airlines definitivně sečteny. Společnost již provozuje jako náhradu za příliš velké A380 šest Airbusů A350-900, které létají v konfiguraci pro 286 cestujících. S těmi letouny nyní aerolinie létá na dálkové lince do Londýna a nasazuje je také na lety na Nový Zéland.

Štítky