Lufthansa převzala první Dreamliner s kabinou Allegris
02.09.2025 07:20 - Evropa
Minulý týden převzala Lufthansa v dodacím centru Boeingu v Everettu u Seattlu svůj první Dreamliner vybavený kabinou Allegris. Touto kabinou byly přitom dosud vybavovány od loňského dubna zatím jen nové Airbusy A350. Novému Boeingu 787-9 vybaveného novou kabinou Allegris ovšem stále chybí certifikace sedaček výrobce Collins, kterými je vybavena obchodní třída. Ovšem nedostatek dálkových letadel přinutil Lufthansu k pragmatickému rozhodnutí na certifikaci, která by měla proběhnout do konce roku, nečekat, hotové letadlo převzít a provozovat jej prozatím i bez sedaček obchodní třídy.

sedačky obchodní třídy kabiny Allegris (zdroj: media kit Lufthansy)
Podle vyjádření Carstena Spohra má Lufthansa do konce roku převzít deset Dreamlinerů s kabinou Allegris. Spohr přitom věří, že dodávky posledních letadel již proběhnou v době, kdy sedačky výrobce Collins budou pro použití v letadlech Boeing již plně certifikovány. Poté má postupně probíhat certifikace dodaných letadel, která jsou vybavena prozatímně blokovanými sedadly.
První Boeing 787-9 vybavený sedačkami Allegris s registrací D-ABPF tak přistál o víkendu ve Frankfurtu. Kromě něj Lufthansa již nyní provozuje dalších pět letadel 787-9, původně určených pro čínské Hainan Airlines, které kabinu Allegris nemají. Tato letadla mají být v budoucnu přidělena dceřiné společnosti Austrian Airlines, která díky tomu vyřadí svá stárnoucí dálková letadla. Lufthansa totiž plánuje provozovat všech 34 objednaných letadel výlučně s kabinou Allegris. První trasou na které má být nové letadlo D-ABPF nasazeno do provozu s cestujícími, je trasa Frankfurt – Montreal. Samozřejmě do certifikace bude muset mít necertifikovaná sedadla obchodní třídy vyblokovaná. „Cílem je otestovat letadlo na této trase,“ vysvětlil šéf koncernu Lufthansa. Navíc bude jeden ze současných Boeingů 787-9 bez kabiny Allegris nasazen na vnitrostátních linkách pro výcvik pilotů a pilotek Dreamlineru.

fotka nově dodaného letadla D-ABPF (zdroj: media kit Lufthansy)
Nové letadla 787-9 umožní Lufthanse mimo jiné vyřazovat z flotily méně efektivní čtyřmotorová letadla Airbus A340, přičemž nejstarší z nich, letadlo A340-300 s registrací D-AIGL má v současnosti stáří již přes 29 let.

Boeing 787-9 společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu, květen 2024 (autor: OliverZenglein, Wikimedia Commons, CC-BY-4.0)