Wizz Air plánuje spustit další linky ze Skopje a Ochridu

06.09.2025 09:30 - Evropa



Plán makedonské vlády vyčlenit finance na podporu dopravců, kteří v období mezi lety 2025 a 2027 budou provozovat linky na letiště u měst Skopje a Ochrid má nyní odezvu v podobě další vlny nových linek, které spustí nebo obnoví letecká společnost Wizz Air. Ta přitom nedávno, koncem července oznámila ze Skopje velkou expanzi, jejíž součástí má být od 15. prosince nový spoj do Prahy.

V nyní oznámené vlně nových linek z Makedonie však nefiguruje jen 420 tisícové Skopje, ale i desetkrát menší Ochrid (anglicky Ohrid). To má však v blízkosti turisticky zajímavé Ochridské jezero a přes 2200 metrů vysoké hory. Konkrétně 30. března 2026 začne Wizz Air létat ze Skopje do Neapole a obnoví linku do Budapešti. Na obou spojích bude létat 3x týdně v pondělky, středy a pátky. Z Ochridu ke 30.březnu startuje linka na letiště Miláno-Malpensa, kam bude Wizz Air létat 2x týdně. Následovat bude 6.června spoj z Ochridu do Vratislavi a 7.června obnovení linky z Ochridu do Katovic. Rovněž tyto spoje budou provozovány s frekvencí dvou letů týdně.

S rozšiřující se sítí leteckých tras posilují obě makedonská letiště svou roli klíčových bran do Evropy i mimo ni. Tyto nové letecké společnosti jsou výsledkem naší strategické spolupráce s vládou a leteckou společností Wizz Air, jejímž cílem je zvýšit možnosti cestování a mobility občanů. Jsem přesvědčen, že nové destinace, jako je Neapol z mezinárodního letiště ve Skopje, Milán a Vratislav z letiště Ohrid St. Paul the Apostle, stejně jako návrat Budapešti z letiště ve Skopje a Katovic z Ochridu, budou pro občany atraktivní a přispějí ke konkurenceschopnosti obou letišť v regionu,“ uvedl Nejat Kurt, generální ředitel TAV Macedonia, která obě letiště provozuje.

Makedonie tak těží z loni vypsané podpory za přilétajícího cestujícího do Skopje ve výši 9 eur a do Ochridu ve výši 12 eur, které loni makedonská vláda vypsala leteckým společnostem na roky 2025 až 2027. Fond na tuto podporu vyčlenila ve výši 3,36 miliónu euro. Aby na tuto podporu aerolinky dosáhly, musely v roce 2023 obsloužit alespoň 5 miliónů cestujících a zároveň dosáhnout zisku alespoň 10 miliónů euro. Makedonie si těmito podmínkami zajistila, že nebude složitě rozlétávat novou linku s dopravcem, kterému chvíli po spuštění hrozí bankrot. Díky této podpoře došlo k rozlétání linek, které v současnosti míří mimo jiné do Barcelony, Basileje, Dubaje, Istanbulu, Lyonu a Stuttgartu a makedonskou podporu tak čerpají kromě Wizz Airu též dopravci jako Flydubai a Turkish Airlines.



kostel svatého Jana v Ochridu, červen 2023 (autor: kallerna, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata