Turkish Airlines zrušily ve středu večer kvůli výpadku IT systému veškeré lety

02.11.2023 04:40 - Evropa



Společnost Turkish Airlines ochromil včera večer problém s informačním systémem společnosti. Z tohoto důvodu musela společnost mezi včerejší 19tou a 22tou hodinou místního času zrušit veškeré lety. Postižena byla též dceřiná společnost AnadoluJet.

https://twitter.com/TK_HelpDesk/status/1719767215203897731?s=20

Podle dostupných informací začaly problémy s informačním sytémem kolem 17:30 místního času. Společnost je vyřešila nouzovou údržbou právě mezi 19-22 hodinou, kdy zrušila veškeré lety z obou hlavních istanbulských letišť IST a SAW. Na letišti IST bylo v tomto časovém okénku zrušeno 92 letů Turkish Airlines, na letišti SAW to bylo pouze letů 14. Na sociálních sítích se množily záznamy o situaci nespokojených cestujících.

https://twitter.com/bon_samuel/status/1719848150981128663?s=20

https://twitter.com/ZeinabSabet/status/1719824363971543410?s=20

K rušením letů došlo nakonec v jednotlivých případech i mimo zveřejněné okno 19-22 hodin. Celkem během středy zrušeno kolem 140 letů. Dalších 240 letů mělo zpoždění. Což činí 12 % respektive 22 % původně plánovaných letů Turkish Airlines na 1.11.2023. Mluvčí společnosti vyloučil jako příčinu problému kybernetický útok. Společnost Turkish Airlines pak před půlnocí ještě informovala postižené cestující, že si mohou bezplatně změnit své rezervace. Navíc cestující, kteří se v průběhu středečního večera, dne 1.11. nedostavili k odletu letadla, nebudou nijak penalizováni. Nevyužité letenky, včetně letenek na částečně proletěných trasách budou vráceny bez jakýchkoli srážek. Mluvčí společnosti ubezpečil, že cestujícím budou uhrazeny vzniklé náklady v souvislosti s rušením letů jako jsou například náklady na ubytování.

letadla společnosti Turkish Airlines, říjen 2016 (autoři: Ragnhild&Neil Crawford, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-2.0)

Témata