Swiss přebírá letouny A340-300

27.07.2003 - Evropa



U příležitosti převzetí a uvedení do komerčního provozu prvního stroje, jež nese švýcarskou registraci HB-IMA, učinily aerolinie prohlášení, v němž vysvětlují, proč byl zvolen právě tento typ: "Pohodlnost, šetrnost k životnímu prostředí, ekonomičnost a současně nejdokonalejší typ letadla jak po stránce technické tak provozní, jsou pouze některé z mnoha výhod Airbusu A340-313. Jedná se o investici do budoucnosti Swiss a to i navzdory velmi složitému ekonomickému prostředí dnešní doby. Swiss spoléhá na atraktivní letový park, který bude schopný uspokojit požadavky svých pasažérů. S A340 může Swiss nabídnout nejmodernější, plně konkurenceschopný produkt v každém ohledu v dané oblasti, který plně odráží nový obchodní záměr společnosti Swiss - dokonalost v letech dálkových - hospodárnost v letech evropských."

Swiss tento rok převezme celkem sedm letounů A340-300, přičemž tyto stroje budou následovány ještě dvojicí dalších, jež budou dodány v prvních měsících roku 2004. Pro prvních sedm strojů je určena konfigurace osmi sedadel v první třídě, 48 sedadel v business třídě a 172 sedadel v ekonomické třídě. Celkem tak budou tyto stroje schopny přepravovat až 228 na dálkových linkách, které z curyšského letiště Kloten vedou na všechny světové strany. V první třídě budou mít cestující možnost užít si ty nejlepší služby, jež mimo jiné obsahují sedadlo, které je možné sklopit do plnohodnotného lůžka o délce 203 cm a šířce 60 cm. V business třídě, kde jsou sedadla konfigurována 2-2-2, mají cestující možnost sklopit lůžko do úhlu 13 stupňů. Swiss se tak stal první kontinentální evropskou společností, jež v business class tyto služby nabízí, přičemž v celé Evropě je pak předběhly už jen British Airways. Sedadla, jejichž rozteč je 152 cm, nabízí také několik zajímavých detailů, jako například úschovný prostor na obuv, nápoje a časopisy. V ekonomické třídě bude cestujícím též k dispozici individuální audio-video systém, jež disponuje obrazovkami s úhlopříčkou 23 cm, čímž se Swiss v tomto ohledu dostává na první místo mezi všemi ostatními aeroliniemi.

Všichni cestující mohou také díky tomuto zábavnímu systému odesílat e-maily nebo krátké textové zprávy na všechny typy mobilů. Samozřejmě, že nechybí ani air show, díky němuž můžou lidé na palubě sledovat průběh startu, přistání a krajiny během letu pomocí kamer umístěných pod pilotní kabinou. Jako první si výše uvedené mohli vychutnat pasažéři, jež 8. července cestovaly na letu Swissu z Curychu do Karáčí přes Dubaj. 12. července se pak také tento typ poprvé objevil v jiné asijské destinaci Maskatu, jež je ovšem nalétávána také přes Dubaj. Od 1 září pak bude tento letoun denně operovat na lince Curych - Bangkok - Singapúr - Bangkok - Curych. Od 27. listopadu se bude denně objevovat na lince Curych - Los Angeles - Curych. 11. prosince se poprvé objeví na lince z Curychu do Hongkongu. Tento spoj bude létat denně, přičemž třikrát týdně však poletí ještě dál až do Manily. 13. prosince se A340-300 v barvách Swissu poprvé objeví na ranní lince z Curychu do Tel Avivu, kterou by měl létat několikrát do týdne. 19. dubna 2004 bude pak tento typ poprvé vyslán na let Curych - Johannesburg - Curych, kde bude operovat denně.

Témata