SkyWest řeší nedostatek pilotů velmi neotřele - demontáží sedaček

23.06.2022 - USA & Kanada



K velmi nevšednímu řešení nedostatku pilotů regionálních letadel sáhla americká letecká společnost SkyWest Airlines. Ta létá především letadly Bombardier CRJ a Embraer regionální tratě pro velké americké letecké společnosti, mnohdy i v jejich barvách jako například United Express, Delta Connection nebo American Eagle. U modelu CRJ 200, který má běžně kapacitu 50 sedaček jich v letadle dvacet odmontovala a nově tak vzniklo letadlo s kapacitou 30 pasažérů.

Pro letadla s tímto počtem sedaček a méně platí nižší nároky amerického regulátora FAA na počet nalétaných hodin. Pro pilotáž letadel s větším množstvím pasažérů platí pravidlo 1500 nalétaných hodin. A právě tento limit FAA viní letecké společnosti z nedostatku pilotů pro regionální tratě. Například společnost American Airlines musela v květnu nechat na zemi 100 regionálních letadel, přestože po regionálních spojeních byla takřka poptávka na úrovni před pandemií. Raději pak pilotům zásadně zvedla mzdu. Jenže to je řešení částečně na úkor konkurence. Americké letecké společnosti tak na FAA tlačí, aby toto pravidlo alespoň dočasně pro menší regionální letadla "rozvolnila". Možná FAA k úvahám o rozvolnění tak trochu zoufalý krok společnosti Skywest s odmontováním 20 sedaček možná přesvědčí...

Bombardier CRJ 200 společnosti Skywest, květen 2010 (autor: Cliff, Wikimedia Commons, CC-BY-2.0)

Témata