Ryanair nemá s neukázněnými pasažéry slitování, žádá vysokou náhradu škody

12.01.2025 06:56 - Evropa



Nízkonákladová aerolinie Ryanair požaduje po neukázněném cestujícím, který 9. dubna 2023 narušil let FR7124 z Dublinu do Lanzarote. Kvůli jeho chování musel být let odkloněn do Porta, kde letadlo muselo zůstat přes noc. 160 cestujících muselo v Portu přenocovat a přišli tak o jeden den dovolené.

Podle občanskoprávní žaloby žádá Ryanair náhradu škody ve výši 15 tisíc eur (376 tisíc korun). Jedná se o náklady způsobené odkloněním letu včetně nákladů na přistávací poplatky, ubytování cestujících a posádky.

(ilustrační foto: Ryanair)

„Je zcela nepřijatelné, aby cestující, kteří tvrdě pracují na tom, aby si užili výlet s rodinou či přáteli, byli o tento zážitek okradeni kvůli nevhodnému chování jednoho cestujícího,“ uvedl Ryanair v tiskové zprávě.

Ryanair dále uvedl, že uplatňuje politiku nulové tolerance vůči nevhodnému chování cestujících a bude nadále podnikat rozhodné kroky k potírání takového chování. Závazkem společnosti podle prohlášení je zajistit, aby všichni cestující a posádka cestovali v bezpečném a ohleduplném prostředí bez rušení nevhodným chováním několika cestujících.

„Tento případ je ukázkou jen jednoho z mnoha důsledků, kterým budou cestující narušující lety čelit v rámci politiky nulové tolerance Ryanairu. Doufáme, že toto opatření zabrání dalším rušivým chováním na letech,“ dodal mluvčí společnosti Ryanair.

Témata