Ruzyňské letiště odbavilo v 1. pololetí o pětinu více cestujících

24.07.2017- Česká republika



Letiště Václava Havla Praha dnes oznámilo přepravní výsledky za 1. pololetí letošního roku. Letiště v uvedeném období odbavilo celkem 6 764 752 cestujících, což bylo v meziročním srovnání o téměř 1,2 milionu pasažérů vice. „V prvním pololetí letošního roku bylo odbaveno meziročně o 21 % cestujících více. A také výhled na zbytek roku vypadá optimisticky. Podle aktuálních čísel očekáváme růst o více než 15 %,“ uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Podle Řehoře i aktuální měsíc ukazuje, že růst cestujících bude v průběhu hlavních letních měsíců zřejmě vyšší oproti původnímu očekávání letiště. „Důvodem je nárůst nabízené kapacity leteckých dopravců meziročně o 14 % a zároveň vyšší obsazenost letů, než jaké dopravci přes letní měsíce v minulosti dosahovali. Tento trend pokračuje již od září 2016, současná obsazenost letadel se blíží v průměru 80 %, což je velmi vysoké číslo,“ dodal Václav Řehoř. Pokud by tento trend pokračoval i ve zbytku roku, mělo by se letiště přiblížit metě 15 milionů odbavených cestujících za rok. Připomeňme, že v loňském roce ruzyňské letiště poprvé překonalo hranici 13 milionů cestujících ročně.

Letiště Václava Havla Praha
Letiště Václava Havla v Praze (foto: Hynek Moravec/Wikipedia Commons - CC BY-SA 3.0)

Přestože do evropských destinací směřuje z Prahy téměř 90 procent cestujících, roste výrazně zájem i mimoevropské cíle. Pokračuje trend z loňského roku, kdy se cestující vrací na spoje na africký kontinent (meziroční nárůst o 81 procent). Linky na Dálný východ zaznamenaly oproti loňskému roku nárůst o 70 procent a na Blízký východ o téměř 21 procent. Nejnavštěvovanější zemí podle počtu cestujících byla Velká Británie, největší růst zaznamenaly Rusko (+ 39 procent) a Itálie (+ 37 procent). Nejoblíbenějšími destinacemi byla Moskva a Paříže, z hlediska nárůstu byly top cíly Moskva/Šeremetěvo, Brusel a Dubaj.

Růst o téměř 14 procent na 37 tisíc tun nákladu zaznamenala nákladní doprava. Ve výsledku se projevily nové nákladní linky, kapacity nových dopravců (Air Cargo Global) i růst carga na běžných linkách. Největší růst zaznamenala cargo přeprava na linkách do Dohy, Kolína nad Rýnem a Hongkongu.

Tomáš Hampl