Los Angeles: je to jenom výmluva

19.05.2004 - USA & Kanada



Virgin Atlantic Airways v minulých dnech oznámily pozdržení dodávek nových megalinerů A380-800 mimo jiné z důvodu nepřipravenosti některých letišť pro přijímání těchto obřích letadel. Jmenovitě bylo uvedeno především mezinárodní letiště v Los Angeles. To se ovšem proti tomuto prohlášení ohradilo s tím, že bude pro nová letadla plně připraveno mezi prvními a to ke konci roku 2006. Virgin Atlantic měly první letoun převzít v létě 2006.

Výhrady proti situaci na letišti Los Angeles nemá ani výrobce letadla Airbus Industrie, který průběžně spolupracuje s jednotlivými letišti, které budou a nebo mají ambice přijímat tato letadla. Podle jeho slov zatím žádná jiná aerolinie nepožádala o zdržení dodávek letadel ze stejného ani jiného důvody. Singapore Airlines také opětovně potvrdily svou odhodlanost převzít první letadlo ve druhém čtvrtletí 2006 a bez zbytečných průtahů jej zařadit do provozu.

Airbus Los Angeles oficiálně uvádí na seznamu letišť, které budou pro A380 připraveny v letech 2006/2007. Spolu s ním je na seznamu také San Francisco, New York a Miami. Z Evropy je to Londýn (Heathrow, Gatwick) a Paříž (Charles de Gaulle). Z ostatního světa pak Tokio (Narita), Singapore, Sydney, Dubaj a Doha. Mezi roky 2007 - 2009 se k těmto letištím připojí také New York (Newark), Chicago, Memphis, Anchorage, Indianapolis, Montreal, Frankfurt, Londýn (Stansted), Bangkok, Hongkong a Osaka.

Do popředí se tak dostává zcela jiný důvod, proč nebudou moci Virgin Atlantic Airways moci od roku 2006 provozovat svá A380 a to je zpoždění v přípravách interiéru tohoto obřího letadla, které obstarávají aerolinie sami pomocí různých dodavatelů. Pro přijímání A380 by se mohla do roku 2010 také adaptovat další letiště jako Amsterdam (Schiphol), Madrid (Barajas), Washington (Dulles) nebo Buenos Aires (Ezeiza).

Témata