Letadlo Ryanairu mělo palivo na pouhých 6 minut letu
13.10.2025 22:51 - Evropa
Boeing 737-800 (registrace 9H-QBD) společnosti Ryanair musel začátkem tohoto měsíce nouzově přistát na letišti v Manchesteru, poté co selhaly pokusy o přistání ve skotském Glasgow a v Edinburghu. Tyto pokusy o přistání selhaly kvůli bouři Amy, při které poryvy větru přesahovaly 150 kilometrů za hodinu. Po přistání v Manchesteru se ukázalo, že letadlo mělo palivo na pouhých šest minut letu.

Trasa letu FR3418 nad Velkou Británií, jak ji zaznamenal server Flightradar24 (zdroj: Flightradar24)
Jednalo se o let FR3418 z Pisy na letiště Prestwick u Glasgow. Piloti se nejdříve pokusily přistát na letišti Prestwick. Kvůli nepříznivému počasí museli přistání přerušit a poté zhruba třicet minut kroužili nad letištěm. Poté se pokusili o druhé přistání na Prestwicku, které rovněž museli přerušit. Poté piloti zamířili s boeingem do Edinburghu, kde pokus o přistání kvůli počasí také nevyšel. Pak se piloti rozhodli letět do Manchesteru, kde bylo lepší počasí.
Už při přiblížení na manchesterské letiště museli piloti kvůli nedostatku paliva vyhlásit stav nouze. Díky tomu letadlo dostalo prioritu před ostatními letadly a mohlo na letišti přistát přednostně. Server The Aviation Herald uvedl, že po přistání se zjistilo, že boeingu zbývalo jen 220 kg paliva: 100 kg v levé nádrži a 120 kg v pravé nádrži). Podle předpisů musí mít letadlo u komerčních letů při přistání rezervu na dalších 30 minut letu.
Celý let z Pisy do Glasgow má podle letového řádu trvat dvě hodiny a 30 minut, ve skutečnosti jej letadlo zvládne zhruba za dvě hodiny. Tento let se protáhl jednou tolik, letadlo přistálo v Manchesteru až po čtyřech hodinách a 23 minutách.
Ryanair ještě týž den nahlásil incident britskému úřadu pro vyšetřování leteckých nehod AAIB, který se nyní záležitostí zabývá. Uvedený Boeing 737-800 provozuje společnost Malta Air, která je součástí skupiny Ryanair.

Boeing 737-800 registrace 9H-QBD na snímku ze září tohoto roku (foto: André Gerwing/Wikimedia Commons - CC BY-SA 4.0)