Innsbruck přijde po spojení do Frankfurtu i o jednu denní rotaci Austrianu

02.02.2024 05:45 - Evropa



Není to dlouho, co Lufthansa vymazala z rezervačního systému přímé lety mezi Innsbruckem a Frankfurtem, které aktuálně provozuje 3x denně společnost Air Dolomiti. Toto spojení by mělo definitivně skončit na konci bŕezna. Nyní se stahují se mračna též i nad druhou tradiční linkou z Innsbrucku do velkého přestupního hubu. Tuto linku provozuje společnost Austrian Airlines z Innsbrucku do Vídně.

Aktuálně ji provozuje Austrian 3x denně s odlety z Vídně v 6:50, 12:50 a 17:15 a s odlety z Innsbrucku zpět do Vídně v 8:25, 15:15 a 18:50. Jenže tento spoj je pro Austrian stále více prodělečný. A to byť míří do z Vídně relativně vzdálené turistické oblasti v Alpách. Pro komerční úspěch linky jsou důležitější počty obchodních cestujících než turistů. A právě podíl obchodních cest ze 132 tisícového města v Tyrolsku neustále klesá. Proto Austrian požaduje po místní samosprávě, aby na provoz linky přispívala. Ta však toto odmítá. Navíc by musela podle platných zákonů vypsat před udělením dotace výběrové řízení.

Podle deníku Tiroler Tageszeitung plánuje Austrian z rentabilních důvodů od konce března škrtnout polední rotaci mezi Vídní a Innsbruckem. Tuto informaci včera potvrdila i rakouská veřejnoprávní televize ORF, a to přestože Austrian tyto lety v dubnu ve svém rezervačním systému stále nabízí.

Je otázkou, co tato rušení pravidelných spojů provedou s obchodní tyrolskou klientelou. Lze očekávat, źe se část ze současných cestujících vydá raději automobilem či vlakem do 170km a necelé 2,5 hodiny jízdy vzdáleného letiště v Mnichově či o trochu blíže ležícího Salzburku. Ve hře je též příchod jiného dopravce, který by zabezpečil spojení s přestupním uzlem. Rakouská média zmiňují Sky Alps, jenže ten by musel nejdřív zajistit dohodu se skupinou Lufthansa, aby měla případná podobná linka smysl.

Airbus A319 společnosti Austrian Airlines na letišti Innsbruck, leden 2015 (autor: Flo Weiss, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-4.0)

Témata