Gatwick představil inovace v hodnotě 1 miliardy liber

13.11.2003 - Evropa



Nový plán rozvoje by měl pro letiště Gatwick znamenat největší změny od `doby otevření terminálu Sever v roce 1998. Práce na jednotlivých projektech budou rozloženy na deset let. Asi nejviditelnější změnou bude zbrusu nová část letiště Pier 6, která bude provozovatele letiště BAA PLc stát zhruba jednu desetinu výše zmíněné částky. Pier 6 představuje nástupní ostrov, kolem kterého bude prostor až pro 12 letounů do velikosti Boeingu 777 a který bude se stávajícím terminálem Sever spojen mostem, který povede přímo nad jednou pojezdovou dráhou. Pro provoz na letišti to ale nebude znamenat žádné omezení, neboť tento most bude dost vysoký na to, aby pod ním projela letadla velikosti letounu Boeing 747.

Aby se předešlo možnému narušení provozu během prací, bude tato 200 metrů dlouhá a 3 500 tun vážící konstrukce, která od jara 2005 nabídne cestujícím neopakovatelné pohledy na samotné letiště, vyrobena mimo Gatwick, kam bude později již jako polotovar přemístěna obřím jeřábem. BAA věří, že cestující ocení nejenom nová stání letadel ale i doslova panoramatickou cestu k nim, a bude je to do budoucna motivovat využívat toto letiště. Díky nové části terminálu Sever odpadne přibližně 50 000 ročních jízd autobusů, které převážely cestující k jejich letadlům. Podle provozovatele ovšem toto nebylo hlavním důvodem k vybudování Pieru 6, jelikož by se finančně vyplatilo i nadále cestující k letadlům vozit, než budovat nová stání s nástupními prsty.

Novým mostem by mělo ročně projít na 3,5 miliónu cestujících. BAA také poukazuje na snížení zátěže životního prostředí, což dokazuje tichý souhlas jinak velmi aktivních skupin zaměřujících se na ochranu životního prostředí. Stavba projektu měla začít již na sklonku 11. září 2001, ale kvůli událostem toho dne bylo vše odloženo až do letošního léta.

Témata