30.11.-0001 00:00
Ukrajinské Aerosvit Airlines, jež od konce září provozují Boeing 767-300ER, plánují v dubnu příštího roku zařadit do své flotily druhý stroj tohoto typu, se kterým hodlají zahájit nové dálkové linky do New Yorku a Montreálu.
30.11.-0001 00:00
Scandinavian Airlines založily novou nízkonákladovou aerolinii, která vstoupí na trh 30. března 2003 patrně pod názvem SAS Lite. Podle tiskové zprávy SAS plánuje nová společnost létat z Kodaně do Alicante, Boloni, Lisabonu, Malagy, Palma de Mallorcy, Prištiny a Sarajeva. Druhou základnou společnosti bude Stockholm, ze kterého se má létat do Alicante, Barcelony, Boloni, Budapešti, Dublinu, Istanbulu, Malagy, Nice, Prahy a Říma. Třetí základnou se má časem stát Oslo. Ceny letenek mají začínat na 279 švédských korun.
30.11.-0001 00:00
Italská společnost Alpi Eagles plánuje nahrazení starších Fokkerů 100 pěti Boeingy 737-700 a deseti B737-800. Nové Boeingy mají od března létat na linkách z Benátek do Barcelony, Catanie, Madridu a Palerma.
30.11.-0001 00:00
British Airways očekávájí i jiné zájemce o jejich ztrátovou pobočku DBA, známou spíše jako Deutsche BA, díky změnám na německém trhu v posledním roce. Na tu má ovšem předkupní právo, které vyprší 3.srpna 2003, EasyJet. EasyJet ovšem požaduje snížení nákladů o 48 miliónů eur, čímž by měl být vyrovnán deficit v rozpočtu DBA. DBA od svého založení v roce 1992 ještě nevykázala zisk. Mluvčí společnosti věří, že EasyJet od společnosti nedá ruce pryč, i pokud společnost nedokáže splnit jeho požadavky.
30.11.-0001 00:00
Je stále více pravděpodobné, že případ Swissair skončí u soudu. Bývalí věřitelé společnosti by rádi dostali k soudu bývalý management společnosti, který měl zatajit ztráty společností, ve kterých měl Swissair podíly, které měly být nadhodnocené.
30.11.-0001 00:00
Air Canada se potápí stále hlouběji do finančních ztrát. Společnost není schopna vykázat celoroční zisk již tři roky, neboť díky ztrátě za třetí čvrtletí 2002, jež činí 364 miliónů dolarů, se vymažou všechny zisky z prvních šesti měsíců roku 2002. Díky celkovému dluhu společnosti, 12 miliard dolarů, již nyní odborníci mluví o ochraně před věřiteli, bez které se společnost neobejde, ani když přikročí k drastickým škrtům.
30.11.-0001 00:00
Hapag Lloyd Express plánuje expanzi flotily. Na konci roku 2003 by se jeho park měl skládat až z 12 letounů B737, přičemž nyní společnost provozuje čtyři stroje. Nebyla vyloučena ani akvizice jiného low-cost dopravce k získání většího podílu na trhu.
30.11.-0001 00:00
South African Airways si pronajaly u Airbus Asset Management další Airbus A340-200. Letoun dříve provozovala německá Lufthansa. Společnost údajně zvažuje leasing dalších čtyř strojů tohoto typu.
30.11.-0001 00:00
V letním letovém řádu Malévu se objeví nejméně tři nové destinace. Kromě obnovení provozu na sezónní lince do Splitu bude společnost létat do Prištiny a Ženevy a to od 30. března respektive 5. července. Od linky Budapešť - Ženeva si společnost ještě tento rok slibuje více než 25 000 nových cestujících.
30.11.-0001 00:00
Air Zimbabwe nejspíše obohatí svou flotilu o dvě letadla typu Canadair RJ. Společnost si oba kusy chce pronajmout na dobu tří let od Air Littoral.