4725


30.11.-0001 00:00
23. července začínají KLM dvakrát týdně létat se svými stroji B767-300 na lince z Amsterdamu do Malaba (Rovniková Guinea) s prodloužením do Doualy (Kamerun).


30.11.-0001 00:00
Qatar Airways převzaly svůj první nákladní letoun. Stal se jím stroj A300-600. Na letišti v Toulouse se již také pohybuje první stroj A340-500 v barvách této společnosti, jež by ho měla brzy převzít. Dále by pak aerolinie měly pravděpodobně na pařížském aerosalónu oznámit další objednávku letounů. Tentokrát jsou zvažovány stroje A330-200, které již ve flotile tohoto dopravce jsou nebo A340-600 či B777.


30.11.-0001 00:00
Od 26. října budou British Airways denně létat na lince Londýn (Gatwick) - Turín s letouny B737-400.


30.11.-0001 00:00
Varig a TAM dosáhly dohody, jež povede ke sloučení obou dopravců. Oficiální oznámení s dalšími podrobnosti jako je třeba název nového brazilského národního dopravce je očekáváno v tento pátek.


30.11.-0001 00:00
Alitalia brzy převezme první dva letouny B777-243ER, jež se ke společnosti dostanou formou leasingu. Oba stroje vlastní leasingová společnost GECAS. Jejich současná registrace je EI-DBK a EI-DBL. Současná registrace třětího letounu, který by měla Alitalia od GECAS převzít zatím není známa.


30.11.-0001 00:00
Iran Air jedná o koupi dvou strojů A340-500. Jde o dvojici letounů, které nebyly z finančních důvodů převzaty společností Air Canada a nyní se nacházejí na továrním letišti v Toulouse.


30.11.-0001 00:00
Letiště Chek Lap Kok v Hongkongu zaznamenalo za červenec 2,47 odbavených cestujících, což oproti předchozímu měsíci představuje nárůst 114%. Letiště se tak velmi rychle vzpamatovává z epidemie SARS, která paralyzovala celý Hongkong. Chek Lap Kok nyní odbavuje asi 80 % cestujících v porovnání se stavem, který předcházel epidemii. Oba hlavní tahy, tedy lety do pevninské Číny a na Taiwan, již takřka dosáhly stavu před epidemií.


30.11.-0001 00:00
Dvě největší japonské aerolinie All Nippon Airways a Japan Airlines se nejspíše stanou prvními zákazníky pro nový letoun B7E7. Vše záleží pouze na výrobci, který nyní analyzuje, zda se mu projekt finačně vyplatí. Spuštění projektu je ale velmi pravděpodobné a již na začátku roku 2004 by od těchto dvou společností mohly přijít objednávky až na 70 letounů tohoto typu, které by měly nahradit stroje B767. Na projektu mají enormní zájem i další japonské firmy, které by měly získat až 30 procent výroby všech dílů pro každý B7E7.


30.11.-0001 00:00
Air India nejspíše v blízké době neuskuteční plánovaný nákup 18 letounů pro střední tratě a 17 dálkových letounů. Indická vláda se podle všeho zdráhá učinit tento nákup, protože Air India nemá potřebnou základnu obchodních cestujících, která by v budoucnu tuto investici vrátila.


30.11.-0001 00:00
Nový letoun z dílny brazilského výrobce Embraer EMB-170 by měl v listopadu získat certifikaci od evropského úřadu JAA a amerického FAA. Oba úřady také již povolily začátek výcviku osádek pro tyto letouny.