436


30.11.-0001 00:00
Lauda Air zařadily do své sítě dvě nové destinace - Rangún v Myanmaru (dříve Barma) a Casablanku v Maroku. Obě nové linky jsou provozovány jednou týdně.


30.11.-0001 00:00
Americké ATA - American Trans Air, které operují hlavně ze základny ve Washingtonu, požádaly o státní garanci 148,5 miliónu dolarů na úvěr 168 miliónů. Chtějí si tak zajistit likviditu i v dalším období. Příslušný úřad ATSB již tuto garanci přeběžně schválil.


30.11.-0001 00:00
Ethiopian Airlines si objednaly u výrobce tři Boeingy 737-700 a tři Boeingy 767-300ER.


30.11.-0001 00:00
Německé nízkonákladové aerolinie Hapag-Lloyd Express budou od dubna 2003 létat do šesti nových destinací - Madridu (1 let denně), Manchesteru (2), Marseille (1), Reusu (1), Řím (2), Valencie (1) ze svého domovského letiště v Kolíně nad Rýnem. Společnost oznámila vytvoření druhé základny, která bude na letišti v Hannoveru. V budoucnu by žluté Boeingy 737-700 v barvách taxi vozu měly létat z Hannoveru do Benátek, Nice a Říma.


30.11.-0001 00:00
Air Senegal International plánují zahájit lety z Dakaru do destinací Marseille, Lyon, Lisabon, Freetown, New York a Johanesburg.


30.11.-0001 00:00
Air Namibia se nepodařilo uzavřít kontrakt o pronájmu jejich letounu B747-400 pro Air Gabon, což zapříčinilo jeho zpětné nasazení na linku Windhoek - Frankfurt. Společnost i nadále provozuje letoun A330 pronajatý od Novairu, jež původně měl nahradit výše zmíněný stroj.


30.11.-0001 00:00
American Airlines vykázaly za čtvrté čtvrtletí ztrátu 529 miliónů dolarů. Ve stejném období roku 2001 to bylo až 798 miliónů. Za celý rok pak AMR vykázala ztrátu 3,5 milliardy dolarů, což je největší ztráta v historii letecké dopravy vůbec. S ní koresponduje i suma 4 miliard, kterou se snaží American seškrtat z rozpočtu.


30.11.-0001 00:00
Maersk Air oznámil, že hodlá prodat svou dceřinnou společnost Maersk Air UK poté, co se tato společnost rozhodla ukončit franchisingovou smlouvu s British Airways, na jejímž základě provozovala 10 letounů CRJ.


30.11.-0001 00:00
Namibijský ministr dopravy chce, aby Ethiopian Airlines urychleně převzaly lví podíl spolu s řízením aerolinek Air Namibia, neboť současný stav nedovoluje, aby společnost úspěšně rozvíjela svoji činnost. Už při minulých pokusech zprivatizovat tyto aerolinie byly Ethiopian favoritem, ale vše bylo zastaveno neochotou Ethiopian létat do destinací v jižní Africe přes Windhoek místo Johannesburgu.


30.11.-0001 00:00
V Belgii se vedle Universal Airlines rýsuje další nový dopravce. Belgian Aviation Pride plánují operovat s jedním letounem B767-300 na lince Brusel - Lomé (Togo). Zvažováno je také zařazení jednoho letadla B737, jenž by měl obsluhovat přípojné linky po Africe.