3870


30.11.-0001 00:00
Piloti ČSA vyhlásili 12. června časově neomezenou stávku, která začne, pokud do té doby nedojde k dohodě, 17. června.


30.11.-0001 00:00
Tunisair zadal německé firmě LCG - Lufthansa Consulting GmbH vypracování nové firemní strategie, díky čemuž LCG posílilo svůj vliv na africkém kontinentu. V současnosti tato společnost poskytuje své služby aeroliniím Air Gabon a Air Madagascar.


30.11.-0001 00:00
Od 6. července zastavuje Styrian Spirit provoz na linkách Linz - Dusseldorf a Linz - Frankfurt.


30.11.-0001 00:00
Singapore Airlines podle všeho znovu zvažují vstup na trh vnitrostátních australských linek, kde zatím fungují pouze dvě aerolinie. Společnost uvedla, že je přesvědčena, že tamější trh je schopen podpořit třetího dopravce, ale ke svým budoucím záměrům nepodala žádné další informace.


30.11.-0001 00:00
Air Botnia budou od 26. října létat nově mezi Helsinkami a Ženevou. Linka bude provozována denně stroji Avro RJ82


30.11.-0001 00:00
Thajská vláda navrhla, aby společnost Angel Air byla převzata Bangkok Airways. Vedení Bangkok Airways se ovšem k takovémuto kroku staví odmítavě. Angel Air byly nuceny zastavit provoz na počátku roku 2002 kvůli neustále narůstajícím dluhům.


30.11.-0001 00:00
Phoenix Airlines vykonaly 13. srpna svůj první mezinárodní let a to na lince Dubai - Salalah.


30.11.-0001 00:00
Qantas ustanovil krizovou komisi, která má za úkol vyřešit chronické zpožďování letů těchto aerolinií. Podle dosavadních údajů v posledních měsících pouze 37 % letů odletělo během tří minut od plánovaného startu. Do 15 minut odstartovalo o něco méně než 70 %. Díky množícím se stížnostem australské úřady uvažují zavedení povinnosti pravidelně publikovat statistiky týkající se této problematiky.


30.11.-0001 00:00
Od 26. října budou letouny B767-336ER na lince British Airways z Londýna do Detroitu nahrazeny stroji B777-236.


30.11.-0001 00:00
Na trhu se objevila nová varianta letounu 717. Jde o prodlouženou verzi letounu B717-200, která je značena B717-300X. Boeing tento letoun již nabídl několika společnostem s prvními možnými dodávkami v druhé polovině roku 2006. Prodloužená verze přichází po neúspěchu navrhované zmenšené verze a její úspěch je zatím nejistý. Letoun by měl přepravovat až 130 cestujících a být tak přímým konkurentem typu A319 ale také B737-700. Nová verze by mohla zvýšit prodej typu B717-200, protože by společnostem umožnila růst sedadlové kapacity, aniž by aerolinie musely do flotily zařazovat další typ letadla.