30.11.-0001 00:00
Air Austral představí B777-200 na lince Reunion - Paříž (CDG) 28. června. Linka bude značena UU975/974 a bude odlétat z Reunionu v 20:45 a přistávat ve Francii v 6:05 příštího dne. Zpáteční let pak má časování 20:45 - 9:55 - také o den později. Další informace jsou dostupné v samostatném článku.
30.11.-0001 00:00
Vietnam Airlines oznámily plány svého rozvoje na rok 2003. Plánována je inaugurace letů do Jakarty, Bombaje a Šanghaje. Dále bude zvýšena frekvence na některých domácích spojích a zvažován je ten samý postup v případě letů do Austrálie, Japonska a na Taiwan.
30.11.-0001 00:00
Iberia objednala 9 letounů A340-600 jako náhradu za starší letouny B747 verzí -200 a -300. Společnost si zajistila opce na další tři letouny. Tato objednávka nemá nic společného s několika stroji, které společnost převzala po zkrachovalém Swissairu a jež by se v její flotile měly objevit již na jaře.
30.11.-0001 00:00
American Airlines oznámily novou sezónní linku New York (JFK) - Barcelona. První let na této trase se uskuteční 14. července.
30.11.-0001 00:00
Rozruch na ruzyňském letišti způsobilo v neděli 23. února večer přistání pravidelné linky ČSA z londýnského letiště Stansted. Palubní signalizace totiž chybně upozornila piloty, že nebyl vysunut podvozek. Letoun musel vykonat znovu přistávací manévr, na letiště se mezitím sjeli desítky záchranářů. Druhé přistání, které probíhalo v nouzovém režimu, proběhlo již bez problému. Letoun po přistání byl okamžitě odtažen do hangáru na technickou prohlídku.
30.11.-0001 00:00
British Airways se rozhodly přesunout své lety do Moskvy na letiště Domodědovo a opouští tak největší moskevské letiště Sheremetyevovo. Přidají se tak ke švýcarskému Swissu, jež toto letiště už využívá.
30.11.-0001 00:00
Swiss vykázal za účetní rok 2002 ztrátu 706 miliónů dolarů. V této částce se podle společnosti projevují náklady 180 miliónů dolarů, jež musely by vynaloženy na přeměnu bývalého Crossairu a zbytků zkrachovalého Swissairu do nové společnosti. I tak je ovšem tato provozní ztráta velmi hluboká.
30.11.-0001 00:00
Hawaiian Airlines požádaly o ochranu před věřiteli. Uchýlit se pod ochranu před věřiteli byly nuceny i v roce 1993, tedy o deset let dříve. K tomuto kroku společnost nyní přivedl dluh 143 miliónů dolarů, jež je následkem slabé poptávky ze strany cestujících a neschopnosti společnosti přizpůsobit své výdaje této skutečnosti. Hawaiian plánují opustit tzv. Chapter 11 již na podzim tohoto roku.
30.11.-0001 00:00
Podle vydání deníku MF Dnes z 1. dubna nemůže letecká společnost Fischer Air používat jedno své letadlo. Důvodem je jeho obstavení celni správou kvůli celnímu dluhu, kdy společnost údajně nezaplatila část daně z přidané hodnoty za jedno z letadel, které má v pronájmu. Fischer Air bude moci letadlem disponovat až po uhrazení dluhu. K uvedenému článku zveřejnila společnost Fischer na svých internetových stránkách prohlášení z něhož vyjímáme: Letecká společnost FISCHER AIR provozuje 3 letadla BOEING 737-300. Dvě z nich patří hamburským společnostem pana Václava Fischera. Tato letadla byla do České republiky dovezena v roce 1997, clo a daň z přidané hodnoty byly okamžitě uhrazeny. Další letadlo provozované FISCHER AIR patří americké společnosti BOULLIOUN. Toto letadlo bylo do České republiky dovezeno v květnu 2001 a bylo uvedeno do režimu dočasného použití, což je u letadel na operační leasing běžné. V souvislosti s novým českým celním zákonem však vedení firmy rozhodlo, že letadlo převede do režimu volného oběhu. Letadlo s registrací OK FIT bylo v průběhu března ve Velké Británii podrobeno před letní sezónou důkladné pravidelné prohlídce a po návratu do České republiky byla zahájena procedura převedení letadla. Letadlo bylo na určitou dobu vyjmuto z provozu FISCHER AIR.
Clo je nulové a daň z přidané hodnoty, kterou společnost uhradí, bude jako vždy v těchto případech obratem vrácena zpět. O skutečný celní dluh společnosti FISCHER AIR vůči státu se nejedná...
30.11.-0001 00:00
Air France a British Airways oznámily, že k 1. listopadu 2003 vyřadí ze své flotily letouny Concorde. Air France zastavuje pravidelné lety tímto letounem k 31. květnu, British Airways ukončí nadzvukové lety koncem října. Uváděným důvodem je pokles zájmu cestujích a vysoké náklady na provoz. Po třiceti letech se tak uzavírá éra luxusního a rychlého létání tímto elegatním letounem.