30.11.-0001 00:00
Italské regionální aerolinie Gandalf, které mají finanční problémy, vrátily 2 stroje Dornier 328JET leasingové společnosti.
30.11.-0001 00:00
Afghánský národní dopravce Ariana obnovil před vánočními svátky svou činnost znovuotevřením pravidelné vnitrostátní linky Kabul - Herat, která je provozována letounem Antonov An-24. Ještě v průběhu prosince hodlá společnost nasadit na tuto linku Boeing 727 a znovuotevřít linku do Mazar Šarífu. Ariana v současné době disponuje pouze dvěma provozuschopnými letadly, ostatní stroje byly zničeny během amerického bombardování Afghanistánu. Vedení společnosti proto chce pronajmout v zahraničí další letoun, se kterým by byl zahájen provoz do Iránu a Tádžikistánu.
30.11.-0001 00:00
Jemenské národní aerolinie Yemenia zahájily ve čtvrtek 17.ledna provoz do nové destinace - Kuala Lumpur. Linka s mezipřistáním v Dubaji a Jakartě je obsluhována 2x týdně letounem Airbus A310.
30.11.-0001 00:00
American Airlines převzaly v uplynulém týdnu tisící vyrobený Boeing 757. Společnost má ve flotile 148 letadel tohoto typu a je jejich největším provozovatelem na světě.
30.11.-0001 00:00
Blue Panorama Airlines 1. dubna zahají provoz na dálkové lince z Říma do Antananarivo na Madagaskaru. Na nové trase bude létat Boeing 767-300ER.
30.11.-0001 00:00
Iránská společnost Mahan Air zahájila 21. dubna provoz na pravidelné lince z Teheránu do Kábulu. Nový spoj bude provozován dvakrát týdně.
30.11.-0001 00:00
Vedení společnosti Iberia chce v nejbližší době rozhodnout, který typ nahradí osm starších Boeingů 747. Zvažovanými typy jsou Airbus A340-600 a Boeing 777-300ER.
30.11.-0001 00:00
Cameroon Airlines zahájily 18. července provoz na nové cargo lince do Vatry ve Francii. Na trase létá dvakrát týdně nákladní Boeing 757F.
30.11.-0001 00:00
ČSA využily veškerých svých možností a vycházejí na pomoc obyvatelům zaplavených oblastí. Ve spolupráci s Českým červeným křížem připravují zdarma zajistit a dopravit 200 dek, ale také 800 sendvičů z výroby Cateringu ČSA. V jednotlivých pražských krizových centrech už nyní také pracují desítky stevardů a letušek ČSA, kteří jsou speciálně proškoleni pro nouzové situace. „Tým našich palubních průvodčích má za sebou pravidelné výcviky pro krizové situace a pro psychologickou práci s lidmi, stejně tak jako pro poskytování první pomoci a zdravotní péče, takže nyní může podle instrukcí ČČK pomáhat všude tam, kde je potřeba,“ uvedl ředitel vnějších vztahů ČSA Dan Plovajko.
30.11.-0001 00:00
SAS by chtěl v příštích letech posílit linky do S. Ameriky, Asie a jižní Evropy. Jedná se hlavně o destinace Athény, Řím, Lisabon, Barcelona nebo o obnovení spojů Kodaň - HongKong, Stockholm - Bangkok nebo Oslo - New York. Vše záleží na rentabilnosti dané linky a jednáních s odbory o jejich budoucím růstu platů.