Ryanair posiluje v Berlíně

12.01.2024 08:40 - Evropa



Podle včerejšího tiskového prohlášení Miachela O Leara by letecká společnost Ryanair ráda zdvojnásobila svoji přítomnost v Německu, ovšem pouze za předpokladu, že by došlo ke snížení odletové daně a letištních poplatků. Jenže Německo dělá pravý opak a od května plánuje naopak odletovou daň o dalších zhruba 20 % navýšit.

Přesto Ryanair neobvykle, tentokrát v tichosti, posiluje lety z Německa. Například nedávno přidal do rezervačního systému další rotace z Girony do Hahnu, Karlsruhe a Weeze. Nebo také další letní rotaci z Hahnu do Alicante, nebo z Malagy do Memmingenu a Weeze. Před vánočními svátky také proběhla informace, že Ryanair přidá další letadlo na základnu v Hahnu, ale také v Memmingenu a ve Weeze. V Hahnu má mít Ryanair letos v létě bázovány 3 letadla, v Memmingenu 4 a ve Weeze dokonce 6 letadel.

Ryanair také rozšíří i nabídku z Berlína, kde si chce uchovat pozici dvojky na trhu. Podle agentury Reuters, která cituje starostu Berlína Kai Wegnera, má Ryanair například letos v létě přidat zejména frekvence na stávajících linkách do Itálie a zavést 2x týdně nový spoj do španělského Castellónu.

Nicméně o tomto se tisková zpráva Ryanairu tentokrát vůbec nezmiňuje, pouze zdůrazňuje, že Německo kvůli vysokému zdanění a poplatkům zaostává při zotavení leteckého trhu po pandemii. A podtrhuje fakt, že zatímco Řecko, Portugalsko, Irsko, Španělsko nebo Itálie je za rok 2023 v počtu přepravených osob leteckou dopravou již nad čísly roku 2019, Německo ve stejném porovnání pokulhává. Německo totiž bylo jen na úrovni 74 % objemu z roku 2019. Tato situace podle O Learyho nahrává skupině Lufthansa, která podle něj z této situace profituje.

Michael O Leary (zdroj: media kit Ryanairu)

O Leary doslova řekl, že: "Německý letecký trh je pokřivený a má-li se znovu rozvíjet, potřebuje naléhavě změny. Německé letecké daně a poplatky patří k nejvyšším v Evropě, vláda však navrhuje jejich další zvýšení. V důsledku těchto vysokých daní a poplatků a monopolně vysokých cen letenek společnosti Lufthansa zaostává oživení Německa po pádu Sovětského svazu za zbytkem Evropy, což nutí německé cestující mít menší výběr a platit nejvyšší ceny letenek v Evropě."

Témata