Podle šéfa Condoru bude létání v budoucnu mnohem dražší

19.04.2022 - Evropa



Ředitel letecké společnosti Condor Ralf Teckentrup poskytl minulý týden rozhovor německému deníku Frankfurter Allgemeine, ve kterém se vedle nového livery letadel a hospodaření společnosti dotkl také cen letenek v budoucnosti a sporu s Lufthansou.

Podle Teckentrupa bude létání v příštích pěti šesti letech cenově dostupné pro většinu obyvatel, poté však bude mnohem dražší. K zdražování letenek vedle růstu cen letenek přispěje klimatický balíček EU „Fit for 55“. Podle něj je ochrana klimatu v zájmu společnosti, avšak výrazně prodraží létání.

EU plánuje zpřísnění systému obchodování s emisními povolenkami, zdanění kerosinu a zavádění udržitelného paliva, které je však v současnosti dražší než běžné letecké palivo.

Inflace v letošním roce příliš neovlivní byznys Condoru. „Lidé jsou tak hladoví po dovolené, že budou cestovat. Kdo má méně peněz stranou, objedná si kratší cestu, aby si odpočinuli alespoň deset dní,“ uvedl Teckentrup.

Ralf Teckentrup, ředitel německé letecké společnosti Condor (foto: Condor)

Šéf Condoru se vyjádřil také ke sporům společnosti s německou Lufthansou týkající se přípojných letů. Podle něj to je faktem, že Lufthansa zneužívá svou tržní sílu. Lufthansa se podle Teckentrupa dříve o dálkové lety určené pro turisty příliš nestarala. „Po insolvenci společnosti Thomas Cook, která pro Condor znamenala těžké období, začala Lufthansa zařazovat do svého letového řádu jednu dálkovou linku za druhou, ve stejné dny, kdy létáme my. Snaží se nás vytlačit z Cancúnu, z Dominikánské republiky, z Kuby s Eurowings Discover,“ řekl Teckentrup.

Současně Lufthansa vloni jednostranně zrušila Condoru smlouvu na vnitrostátní přípojné lety. Spor v současnosti řeší německý antimonopolní úřad, mezitím Lufthansa přípojné lety zajišťuje. Teckentrup očekává, že rozhodnutí bude pro Condor příznivé. Pokud by přípojné lety neexistovaly, musely by si zákazníci z Hamburku koupit samostatné letenky u Lufthansy s možným rizikem v případě zpoždění. „Kromě toho Lufthansa dotuje navazující lety pro své vlastní zákazníky na dlouhých trasách, za které ostatní musí platit monopolní ceny. Condor létá na Mallorku za konkurenceschopnou cenu v průměru 95 eur, za kterou byste jen stěží pořídili vnitrostátní let společnosti Lufthansa,“ uvedl Teckentrup, podle kterého antimonopolní právo zde není, aby chránilo ty, kteří trhu dominují, ale naopak aby ostatní chránilo.

Témata