Lufthansa zruší v březnu spoje do řady menších měst střední Evropy

17.01.2024 15:45 - Evropa



Letecká společnost Lufthansa aktuálně ruší pravidelné spoje do řady měst střední Evropy. Vyplývá tak z rezervačního systému společnosti. Zatím Lufthansa sice k tomuto faktu nevydala žádné oficiální stanovisko, nicméně server AeroTelegraph.com informuje, že se tak děje z důvodu nutnosti naléhavé údržby motorů Pratt & Whitney PW1100G, kterými jsou vybavena její letadla rodiny A320neo. Tento problém se netýká jen Lufthansy, ale všech leteckých společností, která letadla s těmito motory provozují. Nejvíce pak ty společnosti, které na letadla vybavené tětmito motory nejvíce sází. Kromě rodiny A320neo jsou osazovány též do letadel A220 a Embraerů E-Jet E2 .

Podle aktuálních informací má Lufthansa ve flotile 34 letadel A320neo s kapacitou 180 sedaček a 17 letadel A321neo s 215 místy. Podle serveru AeroTelegraph.com budou servisní operace urgentní nutností u zhruba 20 z nich. Jejich odstavení a údržbu musí Lufthansa nyní naplánovat. Tato letadla jí budou pro běžný provoz přes letošní jaro a léto citelně chybět. Lufthansa tudíž počítá, že nasadí na pravidelných linkách, kde A320neo běžně létají, alespoň nejmenší stroje své flotily - stomístná letadla CRJ 900 a podobně velké Embraery dceřiné společnosti Air Dolomiti. Tato letadla pak logicky budou chybět pro spojení stávajících menších měst s hlavními uzly společnosti.

Aktuálně je z rezervačního systému známo, že končí linky z Frankfurtu do:

  • Friedrichshafenu, k 1.4.2024 operováno Air Dolomiti
  • Innsbrucku, k 1.4.2024
  • Kluže, k 1.3.2024
  • Lince, k 1.4.2024, operováno Air Dolomiti
  • Temešváru, k 1.3.2024

Z Mnichova končí k 31.3. spoj do Lipska.

Situace se nyní dynamicky vyvíjí. Je možné, že do zveřejnění oficiální informace ještě přibudou další rušené spoje, stejně jako spoje dceřiných společností. Není též aktuálně jasné, zda se jedná o dočasné pozastavení těchto spojů (což by bylo logické pokud by byl důvodem skutečně hlavně problém s vynucenou údržbou motorů u letadel Airbus rodiny 320neo) či u některých spojů též i o trvalý odchod z těchto linek. Na druhou stranu je též možné, že Lufthansa přistoupí k nabídce společnosti Sky Alps, že bude část z těchto letů provozovat trvale buď ve wet lease nebo v code sharu svými turbovrtulovými letadly Dash 8. Jenže Lufthansa a její dceřiné společnosti dosud trvaly u externích partnerů na předložení bezpečnostního auditu IOSA (IATA Operational Safety Audit), který však Sky Alps dosud nemá.

Tyto informace potvrzuje letiště ve Friedrichshafenu u Bodamského jezera na jihu Německa. Podle tohoto letiště přeruší Lufthansa v dubnu spojení do Frankfurtu minimálně na dobu 12 měsíců. Ovšem útěchou cestujícím může být, že svoji linku z Friedrichshafenu zavede do Frankfurtu právě zmiňovaná společnost Sky Alps, která na toto regionální letiště dokonce plánuje trvale umístit jedno ze svých 78 místných letadel De Havilland Canada Dash 8 Q400. Sky Alps plánuje provozovat tuto linku na své riziko bez spolupráce s Lufthansou o níž by však logicky tato jihotyrolská společnost velmi stála. Již dříve informoval italský tisk, že Sky Alps by se ráda stala partnerem Lufthansy a zejména v německy mluvících zemích by ráda provozovala pro Lufthansu spoje na jejichž provoz má Lufthansa a její dceřiné společnosti "příliš velká" nejmenší stomístná letadla CRJ 900 a Embraer E190.

letadlo CRJ 900 společnosti Lufthansa CityLine na letišti ve Frankfurtu, srpen 2016 (autor: Kambui, Wikimedia Commons, CC-BY-SA-2.0)

Témata