Novinky letního letového řádu Air France

14.03.2010 - Evropa



Air France zveřejnily podobu svého letního letového řádu 2010. V porovnání s minulou sezónou dochází pouze k minimální úpravě celkového počtu nabízených osobokilometrů (-0,3 %). V tomto čísle je zahrnut především mírný nárůst nabízené kapacity na dálkových letech (0,8%) a naopak pokles kapacity na krátkých linkách (-4%). Jediným regionem, který docílil výrazného nárůstu kapacity je Afrika (+2,9%). Letecká společnost tak reaguje na současný vývoj ekonomiky, která se jen nejistě začíná vzpamatovávat z loňského propadu.

Do leteckého parku budou Air France letos zařazovat další letouny Airbus 380. Na konci tohoto období by jich měla v říjnu 2010 provozovat již čtyři kusy. Po linkách do New Yorku a Johannesburgu budou tato nová obří letadla nasazena také na linku do Tokia/Narita. Všechna dálková letadla budou do konce letního letového řádu 2010 vybavena novou cestovní třídou Voyager Premium (economy premium) s výjimkou právě letounů Airbus 380 a strojů Boeing 777-300ER provozovaných na letech do Karibiku a oblasti Indické oceánu.

V rámci dálkových letů Air France zavedou druhou sezónní linku do San Francisca (3x týdně). Naopak v letním období ubude jeden denní let mezi Paříží a Atlantou (nově pouze 3x denně). Na lety do Caracasu bude nasazen menší typ Airbus 330-200. V rámci Afriky dojde k nárůstu frekvence letů do řady destinací včetně Libreville (předpokládá povolení tamních úřadů) nebo Lomé. Pokud společnost získá potřebná povolení, budou její letadla přistávat také dvakrát týdně v Bata v Rovníkové Guinei. Navýšen bude také počet letů do Bejrútu a dojde ke znovuotevření linky do Abu Dhabi. Naopak provoz na trase do Dubaje bude omezen z 12 na sedm letů týdně.

Program evropské sítě linek je charakteristický spíše redukcí provozu. V rámci evropských linek dojde k uzavření letů na trasách Paříže/Charles de Gaulle do Münsteru, Trieste a Shannonu. Dále dojde ke snížení počtu letů do měst, kam vedou četné denní linky. Tato redukce však předpokládá maximální zachování konektivity přestupů na letišti Charlese de Gaulla v Paříži. Jedná se například o lety do Amsterdamu, Barcelony, Ženevy, Frankfurtu nebo Madridu. Na důležité trase do Amsterdamu i tak zůstane 12 letů denně operovaných jak Air Frane tak sesterskou společností KLM. Naopak dojde k rozšíření spojení Amsterdamu s francouzskými regionálními centry Štrasburk a Nice.

Témata