Lufthansa vstupuje do Brussels Airlines

15.09.2008 - Evropa



Generální ředitel společnosti Lufthansa Wolfgang Mayhuber a předseda SN Airholding Etienne Davignon dnes podepsali smlouvu o získání strategického podílu v SN Airholdingu, jež zastřešuje Brussels Airlines. Lufthansa za 65 mil. eur získá formou navýšení kapitálu 45 procentní podíl v SN Airholdingu. Po získání strategického podílu se předpokládá, že obě společnosti budou rozvíjet společné portfolio služeb a Brussels Airlines zahájí jednání o vstupu do Star Alliance. Po zajištění práv na leteckou přepravu Brussels Airlines bude mít Lufthansa opci na koupi zbylých 55 procent společnosti v roce 2011. Cena za zbývající nadpoloviční část holdingu závisí zejména na výkonech Brussels Airlines a může dosáhnout až 250 mil. euro. Další plán předpokládá plnou integraci belgické aerolinie do skupiny Lufthansa. Dohoda podléhá ještě schválení příslušných regulačních orgánů, dozorčí radou Lufthansy a akcionářů SN Airholding.

Wolfgang Mayhuber a Etienne Davignon
Šéf Lufthansy Wolfgang Mayhuber a předseda SN Airholding Etienne Davignon po podpisu dohody (foto: Rolf Bewersdorf/Lufthansa)

„Obě slučující se společností se z hlediska poskytovaných služeb vzácně doplňují a požívají výborné pověsti nejen na svém domácím trhu. Společně budeme nabízet více destinací, optimalizované trasy, vzájemné propojení věrnostních programů včetně přístupu do salónků obou společností, prostě zatraktivníme naši nabídku,“ uvedl Wolfgang Mayhuber. Integrační plán vychází ze zkušeností z úspěšné integrace společnosti Swiss. Předpokládá, že Brussels Airlines budou v rámci skupiny Lufthansy působit samostatně v souladu s plánem, strategií a finančními zdroji stanovenými skupinou. Podle dohody má zůstat sídlo a vedení Brussels Airlines v Bruselu i po využití opce na převzetí zbylého podílu. Belgická společnost bude pod vlastní značkou provozovat vlastní letadla s vlastními posádkami zejména pro obsluhu belgického domácího trhu. Etienne Davignon z SN Airholdingu k úspěšně dovršeným jednáním uvedl: „Strategie společnosti Lufthansa spočívající v účelném využívání významných evropských leteckých přepravních uzlů a řady autonomně operujících renomovaných značek integrovaných pod křídla skupiny je tím nejlepším předpokladem pro stabilitu a budoucí růst Brussels Airlines.“

Brussels Airlines a Lufthansa
(foto: Gregor Schlaeger/Lufthansa)

Témata