Letový řád KLM zima 2006/07

10.10.2006 - Evropa



V zimní sezóně 2006/07 vzroste nabízena kapacita míst KLM a Air France o 3,6 % v porovnání s předchozím zimním obdobím 2005/06. Na dálkových letech je naplánován růst kapacity o 3 %, na středních tratích pak o 5,7 %. Obě společnosti navýší kapacitu zejména do Latinské Ameriky (+ 9,5 %) a Asie (+ 6,1 %). Kapacita do Afriky a na Blízký Východ se zvýší o 2,1 %. Nabídka sedadel na linkách do Severní Ameriky (+ 0,2 %) zůstává v porovnání s loňskou zimou stabilní. Naopak kapacita do oblasti Karibiku a Indického oceánu bude nepatrně snížena (o 1,9 %).

KLM - Airbus A330
Airbus A330 na letišti Schiphol v Amsterdamu (foto: KLM)

V zimním období bude pokračovat program modernizace dálkové flotily KLM. Do flotily společnosti budou zařazeny tři nové Airbusy A330-200 a v pořadí již čtrnáctý Boeing 777-200ER, který nahradí poslední Boeing 767-300. Pokračovat rovněž bude změna interiérů a konfigurací u letadel Boeing 747-400McDonnell Douglas MD-11, tak aby došlo k vyrovnání úrovně kvality s letouny B777 a A330.

Severní a Latinská Amerika

Během zimy nasadí KLM na linkách do Atlanty, Vancouveru a Washingtonu letouny Airbus A330-200, které nahradí vyřazované Boeingy 767. Stejně jako vloni bude frekvence letů do Vancouveru snížena ze sedmi na pět letů týdně. Northwest Airlines, dlouholetý partner KLM a člen aliance SkyTeam, ukončí provoz posledního DC-10 na transatlantických letech k 31. říjnu 2006. Nové Airbusy A330-200 a A330-300 tak budou nasazeny na všech dálkových letech Northwest Airlines. Frekvence letů mezi Amsterdamem a New Yorkem/JFK zůstává na dvou letech denně, stejně jako přes letní sezónu, to je však o tři lety týdně více než tomu bylo loňskou zimu.

Lety mezi Amsterdamem a Sao Paolem budou operovány denně Boeingem 777. Lety na Arubu budou provozovány MD-11 (3x týdně) a B747-400 (2x týdně). Na všechny denní lety na Curaçao budou nasazeny Boeingy 747-400.

KLM - Airbus A330
KLM - Airbus A330 (foto: KLM)

Asie

KLM zvýší počet letů do dvou destinací v Číně. Frekvence do Šanghaje se od 1. listopadu zvyšuje ze sedmi na devět týdně, na lince do Chengdu pak ze dvou na tři lety týdně. Během zimy zůstane zachována frekvence letů do indického Hyderabadu, jež byla v letě navýšena ze tří na čtyři lety týdně. Lety do Tel Avivu se zvýší na denní frekvenci. Naopak frekvence letů do Teheránu a Almaty bude snížena z pěti na čtyři lety týdně, nově však bude na tyto linky nasazen Airbus A330. Společnost KLM se rozhodla ukončit pravidelné lety do Ammánu a Damašku. Nedojde ani k obnovení letů do Bejrútu, jež byly přerušeny během nedávné krize mezi Libanonem a Izraelem. Do těchto destinací nabídne KLM cestujícím lety Air France z letiště Charles de Gaulle v Paříži.

Afrika

KLM v zimní letové sezóně zvyšuje týdenní frekvenci letů do Tripolisu ze tří na čtyři. Stejně jako vloni dojde během zimy k navýšení počtu letů do Kapského Města z pěti na sedm. Denní spojení do Dar Es-Salaamu bude operováno MD-11 místo B767. Na konci zimního letového řádu dojde na linkách do Entebbe, Abuji a Kana k nahrazení B767 novými Airbusy A330.

Evropa

Na začátku zimní sezóny bude přidána frekvence letů do Billundu a Humberside. Na londýnské letiště London City Airport přidává KLM dva denní lety. Na některých evropských linkách dojde k sezónní redukci frekvence letů.

Témata